اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی خبر داد

طرح ملی آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی از اجرای طرح ملی آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.

طرح ملی آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک پیمان عین‌القضاتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به همت کمیته آموزش انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی و با هدف مهارت در ترجمه آیات قرآن کریم و توانایی درک معانی آیات و معارف قرآن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته آموزش انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی با بررسی‌‌های میدانی و همچنین کسب آراء نظرات اساتید و صاحب‌نظران و بررسی نیازهای جامعه امروز و همچنین با پیروی از منویات مقام معظم رهبری این طرح را به اجرا درمی‌آورد.

رئیس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی بیان کرد: در این طرح قرآن‌آموزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر به ترجمه قرآن کریم و فهم قواعد زبان می‌شوند.

وی گفت: آشنایی با قواعد کاربردی دستور زبان عربی، آشنایی با معانی کلمات پرکاربرد قرآن، توانایی معنا کردن آیات قرآن، آشنایی با معارف اساسی قرآن ، انس بیشتر با قرآن و ارتقای سطح روخوانی و روان‌خوانی قرآن از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

عین‌القضاتی ادامه داد: این طرح در دوره مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود که دوره مقدماتی شامل سه جلد کتاب است که هر قرآن‌آموز باید طبق جدول زمان‌بندی در کلاس‌های آموزشی شرکت کند تا در پایان با معانی بیش از یک‌هزار و 200 کلمه از کلمات قرآن آشنا شود.

به گفته وی در دوره تکمیلی نیز قرآن آموزان به طور مستقیم به قرآن مراجعه کرده و زیر نظر استاد آیات نورانی قرآن را ترجمه می‌کنند.

رئیس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه استان مرکزی بیان داشت: ثبت نام از علاقمندان به شرکت در این طرح هم‌اکنون در مساجد استان در حال انجام است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول