اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد

پرهیز از شتاب‌زدگی در اجرای طرح‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از انجام اقدامات شتاب‌زده، کوتاه‌مدت و فاقد پشتوانه علمی در زمینه قرآن پرهیز شود.

پرهیز از شتاب‌زدگی در اجرای طرح‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی در نخستین جلسه کمیته امور قرآنی خراسان‌رضوی در سال جاری، اظهار کرد: اگر فرهنگ قرآنی به درستی به لایه‌های مختلف جامعه تسری یابد، شاهد بروز رفتار قرآنی از سوی افراد خواهیم بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: تمام مصوبات شورای مذکور لازم‌الاجرا و در حکم قانون است.

وی از آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهش‌های محوری به عنوان سه رویکرد اساسی این شورا یاد و اضافه کرد: از نظر ساختار اداری، قانون و بودجه، مشکلی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه بایستی از انجام اقدامات شتاب‌زده، کوتاه‌مدت و فاقد پشتوانه علمی در زمینه قرآن پرهیز شود، تصریح کرد: با ارائه چند مصوبه قانونی در راستای حذف موازی‌کاری در برخی دستگاه‌ها و نیز حمایت از سمن‌های قرآنی، مسیر توسعه فعالیت‌های قرآنی هموارتر می‌شود.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفرهای متعدد خود به استان‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: خراسان در پرورش نخبگان قرآنی در کشور سرآمد است و اقبال مردم نسبت به قرآن در برخی شهرستان‌های این استان بی‌نظیر است.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور تاکید کرد: بایستی ضمن آسیب‌شناسی طرح‌های اجرا شده، از ظرفیت‌های این استان در راستای نشر ارزش‌های قرآن کریم استفاده حداکثری کرد.

محمد غفاری معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی و رئیس ستاد ترویج و توسعه فرهنگی قرآن استان نیز در این جلسه اظهار داشت: تعدد متولیان همواره به عنوان یکی از موانع به ثمر رسیدن اهداف طرح‌های قرآنی مطرح بوده است.

غفاری با اشاره به مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که متولی اصلی فعالیت‌های قرآنی در هر استان را شورای فرهنگ عمومی می‌داند، اظهار داشت: از آنجا که تنوع و کثرت موضوعات فرهنگی مورد نیاز برای طرح در جلسات شورای فرهنگ عمومی مانع از پرداختن شایسته به مساله قرآن در استان می‌شود، تشکیل ستادی کارآمد برای پرداختن صرف به مسائل قرآنی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل ستاد ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در خراسان‌رضوی ادامه داد: تفویض اختیارات شورای فرهنگ عمومی به این ستاد و یا فعال بودن این ستاد ذیل شورای فرهنگ عمومی دو پیشنهادی است که در جلسه آتی این شورا به رای گذاشته می‌شود.

رئیس کمیته امور قرآنی شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر اخذ هزینه از سوی نمایشگاه بین‌المللی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و نیز کتاب با وجود ابلاغ کتبی استاندار از پرداخت هر گونه وجه در این مورد افزود: مسئولان نمایشگاه بین‌المللی مشهد موظفند برای برگزاری نمایشگاه‌های یاد شده به صورت رایگان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول