اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال

62 پایگاه اوقات فراغت در استان سمنان ایجاد می‏شود

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از ایجاد 62 پایگاه برای اجرای طرح غنی‏سازی اوقات فراغت، تابستان امسال در این استان خبر داد.

62 پایگاه اوقات فراغت در استان سمنان ایجاد می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، مهدی رضایی اظهار داشت: از این تعداد، 13 پایگاه در شاهرود، 9 پایگاه در دامغان، 11 پایگاه در گرمسار، هشت پایگاه در سمنان، 9 پایگاه در مهدیشهر، شش پایگاه در میامی، چهار پایگاه در بیارجمند و دو پایگاه نیز در سرخه است.

وی گسترش معارف اسلامی در جامعه، معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، اجرای برنامه‏های آموزشی و فرهنگی مخصوص کودکان و نوجوانان در راستای چشم‏انداز برنامه 20 ساله نظام، رفع اشکالات اعتقادی و پاسخ به شبهات در زمینه دین و دین‏داری در اذهان کودکان و نوجوانان، فعال کردن مساجد، کانون‏ها و مراکز فرهنگی و مرتبط کردن کودکان و نوجوانان با کانون‏های مذهبی و گسترش ارتباط آنان با روحانیت را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

رضایی بیان داشت: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با سیره علمی و عملی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، نهادینه کردن باورها و آموزه‏های دینی و اخلاقی و آشنایی مخاطبان با فرهنگ ناب اسلامی، ایجاد زمینه مطلوب برای حضور مؤثر مخاطبان در فعالیت‏های اجتماعی و فرهنگی، تبیین چهره حقیقی دین و پیراستن آن از خرافات و بدعت‏ها و ایجاد نشاط و شادابی، تحرک بیشتر در کودکان و نوجوانان با فعالیت‏های ورزشی، تفریحی و اردویی از دیگر اهداف طرح غنی‏سازی اوقات فراغت است.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: برنامه‏های فرهنگی، هنری، ورزشی، برنامه‏های تفریحی از مباحث مطرح در پایگاه‏های اوقات فراغت این استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه 20 نفر روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای حضور در این طرح به استان سمنان اعزام می‏شوند، اذعان داشت: علاوه بر آن، 10 نفر از روحانیان مستقر و طرح هجرت در کلاس‏های آموزشی شرکت دارند.

رضایی زمان اجرای طرح اوقات فراغت در استان سمنان را از دهم تیرماه تا دهم شهریور به مدت 60 روز بیان کرد.

کارشناس فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان متذکر شد: سال گذشته، 2 هزار و 800 نفر دانش‏آموز در طرح اوقات فراغت استان سمنان شرکت داشتند.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول