اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گناباد:

چگونگی سپری ‌کردن‌ اوقات فراغت در ساختار و فرهنگ جامعه اثرگذار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: چگونگی سپری ‌کردن اوقات فراغت همان‌گونه که متأثر از فرهنگ و جامعه است در ساختار جامعه و فرهنگ نیز اثر می‌گذارد.

چگونگی سپری ‌کردن‌ اوقات فراغت در ساختار و فرهنگ جامعه اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی قنبری عصر امروز در جمع خبرنگاران گناباد با اشاره به فعالیت‌های تابستانی اظهار کرد: فعالیت‌ها در تابستان 91 باید به فرهنگ‌سازی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ختم شود.

وی افزود: نیاز به گذران اوقات فراغت به گونه‌ای اجتناب‌ناپذیر به منزله یک ارزش برای تمام افراد جامعه به ‌ویژه جوانان، مطرح است.

قنبری تصریح کرد: برنامه هدایت ‌شده برای گذران صحیح اوقات فراغت در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، بسیار موثر است.

وی گفت: در واقع نوع گذران اوقات فراغت با زندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه پیوند بسیار نزدیک دارد.

قنبری گفت: ایجاد و گسترش فضاهای مناسب و مطلوب برای گذران اوقات فراغت و ارائه طرح‌های عمومی متنوع که به نحوی به کیفیت و کمیت گذران اوقات فراغت کمک کند‌، ضروری و حیاتی است.

وی ادامه داد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با همکاری انجمن‌ها، موسسات فرهنگی قرآنی هنری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر دارد برنامه‌های متنوعی را با رویکرد نهادینه ‌کردن فرهنگ حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با هدف آموزش‌های تخصصی در رشته‌های فرهنگی و هنری که منجر به تولید اثر، تقویت روحیه کار و کارآفرینی و ایجاد روحیه نشاط روحی و روانی در حوزه فرهنگی و هنری شود را برگزار کند.

قنبری گفت: این فعالیت‌ها در چهار بخش قرآنی فرهنگی، هنری و کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

قنبری تصریح کرد: برنامه‌های بخش قرآنی با همکاری سه موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الحجج(ع)، طه و علامه بهلول برگزار می‌شود و شامل کلاس‌های آموزش قرآن برای تمام رده‌های سنتی با رویکرد آموزش قرائت و صحیح‌خوانی و حفظ، نمایشگاه قرآنی، کارگاه داستان‌نویسی با موضوع قرآنی، همایش فعالان قرآنی، شبی با قرآن و جلسات انس با قرآن در روستاها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد افزود: بخش هنری در قالب تجمیع در مدرسه هنر است و شامل کلاس‌های آموزش خوش‌نویسی، طراحی و نقاشی، انیمیشن، تئاتر، عکاسی و تصویربرداری، فیلم‌سازی، تدوین و کارگردانی، تهیه فیلم مستند و عکس از اردوهای جهادی طرح هجرت بسیج سازندگی و برگزاری نمایشگاه از آثار تولیدی هنری است.

وی افزود: شاخص بخش فرهنگی طرح ارائه مقاله با لهجه محلی و با موضوعات مذهبی اجتماعی است و برگزاری کارگاه آموزش نقد شعر و ادبیات داستانی از دیگر برنامه‌های این بخش است.

قنبری گفت: تشکیل 57 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد آموزشی معرفتی و مناسبتی نیز از جمله برنامه‌های کانون‌ها در تابستان امسال است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول