اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد جیرفت تأکید کرد

غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت مساجد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت گفت: با توجه به اینکه مساجد دارای ظرفیت‌های بسیار قوی هستند، باید با محوریت آنها برنامه‌های فرهنگی، هنری و معنوی در ایام تابستان اجرا شود.

غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سعید سالارگنجی بعد از ظهر امروز در جلسه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شهرستان جیرفت با تأکید بر کیفیت‌بخشی برنامه‌های این ایام اظهار داشت: اوقات فراغت یک فرصت مناسب برای برنامه‌ریزی دقیق است که باید هدف‌‌گذاری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مساجد دارای ظرفیت‌های بسیار قوی هستند، باید با محوریت آنها برنامه‌های فرهنگی، هنری و معنوی در ایام تابستان اجرا شود.

سالارگنجی با بیان اینکه در انجمن‌های فرهنگی هم فعالیت‌های هنری و هم ادبی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: می‌توان با برنامه‌های مختلفی که آنها در زمینه‌های گوناگون دارند، اقشار نوجوان و جوان را جذب کرد.

وی ابراز داشت: همچنین با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باید برای مناطق گرمسیری از جمله بخش اسماعیلیه نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری خاصی در نظر گرفته شود.

سالارگنجی عنوان کرد: از جمله روستای علی‌آباد که دارای ظرفیت‌های قوی از جمله جوانان و نوجوانان خلاق و هنرمند است، توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت این روستا را دارای سه باب مسجد و سه کانون فرهنگی دانست و گفت: جوانان روستای علی‌آباد در حوزه‌های مختلفی مانند شعر، داستان، طراحی، شطرنج و ... بسیار فعال بوده و در مسابقات و جشنواره‌های گوناگون شرکت می‌کنند.

سالارگنجی بیان داشت: همچنین با توجه به اینکه در روستاها امکانات کمتری نسبت به شهر وجود دارد، باید نهادهای مختلف از جمله پایگاه‌های بسیج در آنها فعال شوند.

وی اذعان داشت: اداره‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان نیز با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف در روستاها در راستای پر کردن ایام فراغت روستاییان بکوشند.

سالارگنجی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود در پایان ایام تابستان نمایشگاهی از مجموعه فعالیت‌ها و عملکرد هر دستگاه اجرایی برپا شود و در معرض دید عموم قرار گیرد، زیرا قطعاً می‌تواند، بازخورد استانی و کشوری خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول