اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با مبعث رسول اکرم(ص)

برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد قم آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم گفت: برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) افتتاح شده و به مدت هشت هفته ادامه دارد.

برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد قم آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آیات قرآن اظهار کرد: قرآن کتاب راهنما برای پرهیزگاران بوده و برای افراد باتقوا سود فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه 370 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قم فعال است گفت: از این تعداد 260 کانون به برادران و 110 کانون به خواهران اختصاص پیدا کرده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم خاطر نشان کرد: 723 میلیون تومان برای انجام فعالیت‌های سال گذشته کانون‌های فرهنگی و هنری هزینه شده که از این میزان 227 میلیون تومان از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تأمین شد.

وی با بیان اینکه در طول سال دو تفاهم‌نامه با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منعقد می‌شود گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند.

روحانی خاطر نشان کرد: اعزام مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به نمایشگاه کتاب، اعزام 90 نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به اردوی توجیهی همدان و برگزاری برنامه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، همایش ائمه جماعات، روش تحقیق و ایجاد هسته‌های پژوهش در مساجد از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزاری برنامه‌های قرآنی آموزش تفسیر کوتاه، تربیت مربی قرآن کودکان، نشست‌های قرآن و خانواده، طرح قرآنی و جشنواره هنری ترنج را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه قم تنها استانی است که کانون‌های خواهران به طور مستقل در آن فعالیت می‌کنند گفت: جشنواره کوثر پر فروغ سال گذشته برای نخستین بار از سوی بخش خواهران کانون‌های فرهنگی و هنری برگزار شد و امسال نیز برای دومین بار برگزار می‌شود.

روحانی با اشاره به فعالیت کانون‌های تخصصی فرهنگی و هنری مساجد گفت: 21 کانون تخصصی در قم وجود دارد که از این تعداد چهار کانون به خواهران اختصاص داشته که در حقیقت بازوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی از آغاز برنامه‌های اوقات فراغت از سوم تیر ماه خبر داد و افزود: افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد 28 خرداد همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) برگزار می‌شود و این برنامه به مدت هشت هفته ادامه دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم به آیین‌نامه سال جاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه در چهار محور اخلاق و معرفت، علم، هنر و مهارت، ورزش و سلامت فوق برنامه تنظیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: محور اخلاق و معرفت شامل برگزاری حلقه‌های معرفت، کلاس‌های قرآن و هیئت‌های دانش‌آموزی است و محور علم، هنر و مهارت شامل هسته‌های پژوهش و کلاس‌های هنری است و پرسمان‌ها و المپیادهای ورزشی در قالب دیگر محورها ارائه می‌شود.

روحانی عنوان داشت: استقبال فراوانی از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری شده و رویکرد خانواده‌ها به کانون‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: نمایشگاهی از دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مدت یک هفته پس از عید فطر برپا می‌شود که برگزیدگان این نمایشگاه به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول