اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز:

برنامه های اوقات فراغت به تابستان محدود نشوند

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز بر اینکه برنامه‌های اوقات فراغت نباید تنها به فصل تابستان محدود شود تأکید کرد.

برنامه های اوقات فراغت به تابستان محدود نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: برگزاری طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد و اجرای چنین طرح‌هایی نباید تنها به فصل تابستان محدود شود.

وی افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و منابعی که در این زمینه هزینه می‌شود، لازم است به موضوعات فرهنگی بیشتر پرداخته شود. برای موفقیت در اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت لازم است از ابزار و روش‌های نوین استفاده شود.

وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی جوانان ما را نشانه رفته‌اند و با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در کلان‌شهر‌ها مواجه هستیم که باید در این رابطه برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود. مساجد در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشته‌اند و به این ترتیب می‌توانند بهترین پایگاه برای برگزاری طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باشند.

فدعمی با بیان این‌که جوانان می‌توانند در بخش‌های مختلف خود را باور کنند، گفت: با وجود پیشرفت‌های بسیاری که تاکنون حاصل شده، روحیه خودباوری میان جوانان کمتر دیده می‌شود که لازم است در برنامه‌های اوقات فراغت به این موضوع پرداخته شود.

فدعمی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در جلسات اوقات فراغت شرکت‌ها، صنایع و ادارات شهرستان نیز علاوه بر اجرای برنامه‌های اوقات فراغت برای خانواده کارکنان خود، از طریق ارائه امکانات خود در اجرای این برنامه‌ها مشارکت می‌کنند.

وی همچنین ازفعالیت مراکز حوزه هنری، مرکز کانون پرورش فکری، پایگاه‌های جمعیت هلال احمر و کانون‌های فرهنگی اجتماعی بانوان در مناطق مختلف اهواز خبر داد و افزود: برنامه‌های متنوعی در این پایگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی به نقش مهم مساجد در اجرای طرح اوقات فراغت تأکید کرد و افزود: اگرچه مساجد در تمام فصول سال نسبت به این مهم اقدام می‌کنند، ولی بیشتر برنامه‌های اوقات فراغت پس از تعطیلی مدارس اجرایی می‌شوند؛ لازم است این‌گونه طرح‌ها و برنامه‌ها در طول سال اجرایی شوند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی اهواز برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ادبی هنری، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی، اردوهای فرهنگی، زیارتی و سیاحتی درون استانی و برون استانی را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

فدعمی همچنین از فعالیت کانون‌های فرهنگی تربیتی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش در سطح شهر اهواز خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، فعالیت دارالقرآن نواحی و طرح ولایت مهر ویژه دانش‌آموزان مناطق روستایی از جمله برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش هستند.

وی عنوان کرد: فعالیت کتابخانه و تدارک سالن مطالعه مدارس در ایام تابستان و برگزاری دوره‌های آموزشی، مذهبی، بهداشتی و تربیتی برای والدین دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان جاری است.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول