اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ابهر مطرح کرد

غنی‌سازی اوقات فراغت گامی مهم در جلوگیری از مفاسد اجتماعی‌

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار ابهر گفت: فلسفه غنی‌سازی اوقات فراغت، جلوگیری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی است.

غنی‌سازی اوقات فراغت گامی مهم در جلوگیری از مفاسد اجتماعی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، احمد ربیعی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این شهرستان با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: با این اوصاف باید هدایت جوانان و نوجوانان در ایام فراغت از کارهای اساسی دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: امسال باید با همت مضاعف و کار مضاعف شاهد نوآوری در عرصه غنی‌سازی اوقات فراغت باشیم و در این زمینه باید از لحاظ کیفی و کمی تلاش مضاعفی داشته باشیم.

ربیعی فلسفه غنی‌سازی اوقات فراغت را جلوگیری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای این مسئله برنامه‌های مناسبی داشته باشند و با ارائه برنامه‌های مناسب زمینه غنی‌سازی مناسب اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه همگان به بحث اوقات فراغت عنوان داشت: اگر از اوقات فراغت برای شکوفایی و خودسازی بهره‌گیری نشود، به غفلت و فراموشی تبدیل خواهد شد.

بخشدار مرکزی ابهر در این جلسه با بیان اینکه دانش‌آموزان مخاطبان ما در غنی‌سازی اوقات فراغت هستند، اظهار داشت: دانش‌آموزان به مدت 9 ماه در کلاس‌های درس و مدرسه اوقات خود را سپری کرده‌اند و به این دلیل باید کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت متفاوت از آموزش‌های کلاسیک مدرسه باشد.

امرالله گل‌محمدی افزود: باید آموزش مهارت‌های زندگی و به‌ویژه مشاغل خانگی با توجه به وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در منطقه مورد توجه مسئولان غنی‌سازی اوقات فراغت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از روحانیون مستقر در روستاها اضافه کرد: باید به روستاهایی که روحانی مستقل ندارند، توجه شده و به این روستاها روحانی و مبلغ اعزام شود.

بخشدار مرکزی ابهر افزود: باید در تشکیل کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت از پایگاه‌های بسیج روستاها و روحانیون مستقر استفاده شود و در این میان مسئولان دستگاه‌های مختلف، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را در روستاها نیز اجرا کنند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی، ناهنجاری‌ها و اختلاف‌های خانوادگی به دلیل عدم یادگیری مهارت‌های زندگی است.

گل‌محمدی با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در توسعه و تعالی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: با این اوصاف باید هدایت جوانان و نوجوانان در ایام فراغت از کارهای اساسی دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: باید با همت مضاعف نسبت به ارتقای کیفیت برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت اقدام کرد.

بخشدار مرکزی ابهر با بیان اینکه جلوگیری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی فلسفه غنی‌سازی اوقات فراغت محسوب می‌شود، عنوان داشت: مسئولان امر باید برنامه‌های مناسبی برای غنی‌سازی مناسب اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول