اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

200 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی تعیین تکلیف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تلاش به منظور تعیین تکلیف 200 هزار هکتار از اراضی ملی استان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد.

200 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی ظهر امروز در گردهمایی مشترک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین اداره منابع طبیعی و اداره اوقاف در زمینه تعیین تکلیف اراضی ملی وجود دارد و به زودی 200 هزار هکتار اراضی ملی در استان با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه تعیین تکلیف و موانع اختلاف با همکاری حل و فصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه این دو ارگان دیدگاه یکسانی برای حل و فصل و رسیدن به راهکار مناسب در زمینه تفاهم‌نامه فی مابین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان‌ اوقاف و امور خیریه دارند و بر این اساس همکاری‌های لازم از سوی هر دو ارگان صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری دو طرف حدود 19 هزار هکتار از اراضی اختلافی مورد بررسی قرار گرفته و رفع اختلاف شده است بیان داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف و منابع طبیعی در سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در سطح استان بودیم که این اقدامات نقش بسزایی در قطع شدن دست سودجویان داشت.

یوسفی با تاکید بر اینکه تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی تا پایان برنامه پنجم توسعه از اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی است گفت: طرح تثبیت حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار است و تلاش در این زمینه آغاز شده است.

به گفته وی تاکنون یک میلیون و 712 هزار هکتار از دو میلیون و 120 هزار هکتار اراضی ملی استان دارای سند هستند.

حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر مدیرکل اوقاف و امور خیریه  نیز انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین دو سازمان را موجب از بین رفتن سودجویی سودجویان دانست.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول