اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی تنکابن:

40 هزار متر مربع اراضی ملی به بیت‌المال برگشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن گفت: 40 هزار متر مربع از عرصه‌های منابع طبیعی در تنکابن از متصرفان خلع ید شد.

40 هزار متر مربع اراضی ملی به بیت‌المال برگشت

سید مهدی مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: در سال 1390 برای خرید اعیانی دامداران شهرستان تنکابن، مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شد.

مولایی خاطرنشان کرد: با این کار (خرید اعیانی دامداران) یک‌هزار و 69 واحد دامی در قالب تنظیم قرارداد زمین برای دامداران، ساما‌ندهی شد.

وی ساماندهی 9 خانوار و 126 واحد دامی با تنظیم قرارداد و پرداخت وجه نقد و خرید 100 هزار متر مربع از مستثنیات با اعتبار 14 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد که مراحل پایانی آن در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنکابن با بیان اینکه در این مدت 750 هکتار عملیات پرورش جنگل و 150 کیلومتر محصور کردن انجام شد، ابراز داشت: در سال گذشته، 2 هزار متر لوله آب به دامداران تحویل داده شد و 100 هکتار قرق در سامانه‌های عرفی مراتع و همچنین پنج هکتار بذرکاری و کُپّه‌کاری نیز انجام شد.

مولایی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم ادارات منابع طبیعی، مقابله با تصرف اراضی ملی است که در اجرای این هدف، در حدود 40 هزار متر مربع از عرصه‌های منابع طبیعی از متصرفان خلع ید شد.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی شهرستان تنکابن با 160 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 61 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 20 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول