اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

تعیین سهم شهرستان‌ها در اختصاص اراضی ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سهم شهرستان‌های استان آذربایجان غربی در اختصاص اراضی ملی تعیین و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است.

تعیین سهم شهرستان‌ها در اختصاص اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پیرمرادی در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی و در جمع روسای شهرستان‌ها اظهار داشت: روسای شهرستان‌ها مکلف هستند برنامه‌های ترویجی، مشارکت بهره‌برداران و توسعه جنگل را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی افزود: با توجه به حمایت‌های خوب مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت ارشد استان از طرح‌های منابع طبیعی برنامه‌های ترویجی باید به جد پیگیری شود.

این مسئول در ادامه گفت: 54 هزار هکتار از اراضی ملی استان برای ظرفیت‌یابی و استعدادیابی اختصاص یافته است.

به گفته پیرمرادی این اراضی ملی به منظور توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان، حمایت از تولید ملی و ایجاد کار و اشتغالزایی اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای دو بخش جنگل و آبخیزداری استان در سال جاری اختصاص یافته است، به طوری که از محل اعتبارات افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی 14 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر توسعه عرصه‌های ملی و طبیعی پیش‌بینی کرد با تزریق اعتبارات مورد نیاز به این بخش و تشکیل تشکل‌های مردمی در سطح عرصه‌ها شاهد اقدامات خوب و گسترده در راستای صیانت، توسعه عرصه‌های ملی و افزایش مشارکت مردمی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با قدردانی از فعالیت‌های خوب مدیریت شهرستان‌ها در برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی سال 90 اظهار کرد: این هفته، بهترین زمان برای نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌های اداره کل منابع طبیعی است و در سال گذشته نیز این قابلیت‌ها در اختیار شهروندان قرار گرفت.

در این مراسم، روسای شهرستان‌هایی که در هفته منابع طبیعی سال 90 فعالیت‌های خوبی ارائه کرده بودند، قدردانی شدند.

انتهای پیام/خ۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول