اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی جیرفت خبر داد

رفع تصرف از 30 هکتار اراضی ملی در جیرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت گفت: از 30هکتار از اراضی ملی در سال جاری توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت رفع تصرف شده است.

رفع تصرف از 30 هکتار اراضی ملی در جیرفت

جعفر نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در سال جاری در بخش‌های ساردوئیه، جبالبارز و مرکزی بندهای سنگ، سیمانی و خاکی آبگیری شده است.

وی افزود: بند گابیونی رمون با حجم 4 هزار و 500 متر مکعب به منظور جلوگیری از انتقال رسوب به پشت سد جیرفت و افزایش عمر مفید این سد احداث شده است.

نعمتی تصریح کرد: همچنین احداث بند سنگ و سیمانی سنگ‌انداز درین با حجم 600 متر مکعب نیز از فعالیت‌های دیگر بخش آبخیزداری است.

وی با اشاره به صدور چهار فقره مجوز معدن در سال جاری ابراز داشت: در اطراف و وسط جنگل کهنوج،‌ شال‌باف آتش‌بری به طول شش کیلومتر توسط بخش حفاظت احداث شده است.

نعمتی همچنین با اشاره به عملکرد بخش حقوقی و یگان حفاظت عنوان کرد: این بخش در 12 مورد در زمینه پرونده‌های حقوقی و کیفری در جلسه‌های دادگاه و دادسرا شرکت کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت گفت: برای دو فقره قرار کارشناسی اجرا و برای دو مورد نیز دادخواست حقوقی به دادگاه ارائه شده است.

نعمتی بیان داشت: همچنین توسط بخش حقوقی برای هشت فقره پرونده ‌نیز در دادسرا دستور قضایی اخذ شده است.

وی اذعان داشت: از 30 هکتار از اراضی ملی در سال جاری توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت رفع تصرف و درختانی که در این اراضی غرس شده و کنده شده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول