اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارزش بیش ‌از 70 میلیارد ریال

830 هکتار از اراضی ملی کردستان به بیت‌المال بازگردانده شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کردستان از بازگرداندن 830 هکتار از اراضی ملی استان به ارزش بیش ‌از 70 میلیارد ریال در طول سال گذشته به بیت‌المال خبرداد.

830 هکتار از اراضی ملی کردستان به بیت‌المال بازگردانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی اکبر گروسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی ثروتی ملی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

وی مراقبت از اراضی ملی و منابع طبیعی را از اهداف اصلی شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دانست و گفت: همه اعضا در سال‌جاری باید با دقت و حساسیت بیشتری پرونده‌های مربوط به اراضی ملی را دنبال کنند. 

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته هشت جلسه کاری برگزار کرده که در این جلسات 43 مصوبه عملیاتی و کاربردی به تصویب و 949 پرونده مختومه شد.

گروسی خاطر نشان کرد: با مختومه شدن پرونده‌های مذکور 828 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش 7 میلیارد و 609 میلیون تومان رفع تصرف شد و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: به هر میزان که در حوزه حفظ و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی کار شود کافی نیست، چراکه این امر همت و تلاش همگانی را می‌طلبد.

رئیس کل دادگستری کردستان به تصرف تعداد زیادی از اراضی در سنندج اشاره کرد و افزود:  بیشتر آمار تصرف اراضی در محلات حاشیه این شهرستان به ویژه نایسر، ننله، حسن آباد و گریزه است.

وی خواستار برخورد جدی با متصرفان اراضی به ویژه در مناطق حاشیه شهرهای استان شد و گفت: برای رفع این مشکل باید برنامه‌ریزی های اساسی صورت گیرد.

به گفته رئیس کل دادگستری کردستان، عرصه‌های ملی مورد توجه افراد سودجو و فرصت ‌طلب بوده و کوچک‌ترین غفلت در این حوزه موجب تصرف آنها می‌شود.

وی بر حفاظت از اراضی ملی بیش از رفع تصرف تاکید کرد و افزود: باید در حفظ و نگهداری از زمین‌های رفع تصرف شده کوشا باشیم و اجازه ندهیم زمین خواران دوباره از غفلت ما سوء استفاده کرده و آنها را دوباره مورد تصرف خود قرار دهند.

به گفته گروسی، در دادگستری کردستان رسیدگی به پرونده‌های متصرفان اراضی ملی خارج از نوبت صورت می‌گیرد و سیستم نظارتی هم با حساسیت ویژه‌ای این موضوع را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول