اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خوزستان:

4 هزار و 100 هکتار اراضی ملی به متقاضیان کشاورزی واگذار شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: افزون بر 4 هزار و 100 هکتار از اراضی ملی و دولتی به متقاضیان این استان واگذار شد.

4 هزار و 100 هکتار اراضی ملی به متقاضیان کشاورزی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، کاظم شاچری اظهار داشت: این مدیریت در راستای نیل به خود کفایی اقتصادی در زمینه کشاورزی و صنایع وابسته اقدام به واگذاری 2 هزار و 811 هکتار از اراضی ملی و دولتی به 292 خانوار روستایی برای امور کشاورزی کرده است.

وی افزود: در همین راستا 181 هکتار زمین به متقاضیان احداث باغ واگذار شده که موجب ایجاد اشتغال و درآمد مستمر برای 30 خانوار شده است.

شاچری به سایر فعالیت‌های این مدیریت اشاره کرد و گفت: واگذاری افزون بر یک هزار و 380 هکتار از اراضی ملی و دولتی به متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی که زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم کرده است از جمله فعالیت‌های این مدیریت به شمار می‌رود.

وی افزود: در سال گذشته با واگذاری قطعی 2 هزار و 651 هکتار از زمین‌های واگذار شده به صورت موقت، امکان استفاده بهینه از اراضی و انجام عملیات برای 276 خانوار فراهم شد.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها، امنیت غذایی جامعه انسانی را تضمین می‌کند، گفت: طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ضرورت تشخیص تغییر کاربری اراضی به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون فوق است که در این زمینه در سال گذشته برای 176 مورد طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی در کمیسیون مزبور تصمیم گرفته شده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول