اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی گچساران:

98 درصد اراضی ملی گچساران سنددار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: افزون بر 98 درصد اراضی ملی گچساران دارای سند بوده که سنددار کردن تمامی اراضی ملی گچساران در دستور کار قرار دارد.

98 درصد اراضی ملی گچساران سنددار است

سید فردین حافظی‌نژاد ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هماوردی با طبیعت باید دو طرفه و مسالمت‌‌‌آمیز باشد.

وی افزود: امروزه هماوردی غیر دوستانه با طبیعت چیزی به جز انفجار جمعیت، کاهش تنوع زیستی، آلودگی محیط زیست و نبود امنیت مواد غذایی نیست.

* 90 درصد اراضی گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بیان داشت: افزون بر 90 درصد از اراضی گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.

حافظی‌نژاد با اشاره به سنددار بودن 98 درصد از اراضی ملی گچساران افزود: تا پایان طرح توسعه برنامه پنجم کشور برای همه عرصه‌های ملی گچساران سند ثبتی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه برخورد و استفاده از منابع طبیعی باید به گونه‌ای باشد که نسل‌های آینده از طعم شیرین هم‌آغوشی با طبیعت لذت ببرند.

* برخورد قاطع با زمین‌خواران در گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران خاطرنشان کرد: حفظ منابع و مواهب طبیعی برای نسل‌های آینده با کارشناسی، برنامه‌ریزی و مهربانی با طبیعت امکان‌پذیر است.

حافظی‌نژاد افزود: بهره‌برداری از منابع و مواهب الهی نباید خللی در تجدید حیات و توسعه پایدار طبیعت وارد کند.

این مسئول در گچساران ابراز داشت: تصور زیستن در جهانی عاری از مواهب طبیعی چیزی به جز کابوس مرگ و نیستی نیست.

حافظی‌نژاد خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌ که در کمیته حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد با افراد سودجو و زمین‌خوار بر اساس قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران ادامه داد: همه آحاد جامعه در حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی مسئول بوده و سهل‌انگاری در برابر آن سبب فقر در جامعه شده و خیانت به نسل آینده است.

حافظی‌نژاد با اشاره به برخورد قاطع منابع طبیعی گچساران با زمین‌خواران و سودجویان، حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه عمومی دانست و از مسئولان و مردم خواست تا توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول