اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خبر داد

اعزام مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت به آلمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از اعزام مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت این استان به مسابقات جهانی2013 آلمان خبر داد.

اعزام مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت به آلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی ظهر امروز در مراسم قدردانی از مدال‌آوران گیلانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت به صورت سالانه برگزار می‌شود.

وی کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب به منظور شکوفایی مهارت‌ها را از اهداف مسابقات ملی مهارت عنوان کرد و افزود: شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادی به مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت در مسابقات ملی مهارت از جمله اهداف این مسابقات است.

شمشادی شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد بستر مناسب به منظور ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن آنها را از دیگر اهداف مسابقات ملی مهارت برشمرد و تصریح کرد: مسابقات ملی مهارت فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات فنی و تجربه‌ها بین جوانان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت کمبودهای آموزشی مهارت را شناسایی می‌کند، خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور 463 نفر در اسفند ماه سال گذشته شامل 409 نفر مرد و 54 نفر زن در قالب 26 حرفه آموزشی در سه حوزه استان‌های البرز، تهران، مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

وی ادامه داد: طبق نتایج اعلام شده از طرف کارشناسان داوری 38 نفر مدال طلا، 30 نفر مدال نقره و 26 نفر مدال برنز مسابقات ملی مهارت را کسب کردند و استان گیلان با یک مدال نقره در رشته فناوری خودرو، دو مدال نقره گروهی طراحی فضای سبز، یک مدال برنز رشته طراحی گرافیک و سه دیپلم افتخار در رشته‌های کابینت‌سازی چوبی، نجاری و صافکاری خودرو با کسب 507/09 امتیاز با شش پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه هشتم قرار گرفت.

شمشادی با اشاره به اینکه به برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تسهیلات اشتغال و ایجاد کسب و کار پرداخت می‌شود، بیان کرد: برگزیدگان مسابقات ملی مهارت به بنیاد نخبگان معرفی می‌شوند ضمن اینکه حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از اعزام مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت این استان به مسابقات جهانی خبر داد و ابراز کرد: مدال‌آوران در رشته‌های فناوری خودرو، طراحی فضای سبز و طراحی گرافیک در صورت آمادگی لازم به مسابقات جهانی 2013 آلمان اعزام می‌شوند.

وی مهارت‌آموزی را کلید اشتغال نامید و یادآور شد: سال گذشته 80 هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای گیلان آموزش دیدند.

شمشادی با بیان اینکه سال گذشته 50 هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گیلان آموزش دیدند، اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در روستاهای گیلان ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به اشتغال 2 هزار و 500 نفر در مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: بخش صنعت و صنوف نیروهای مورد نیاز خود را می‌توانند از مراکز فنی و حرفه‌ای جذب کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول