اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تحقق هر ایرانی یک مهارت

۵۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: تابستان امسال یک سوم از خانواده‌های کرمانشاهی مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای را می‌آموزند.

۵۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشید امیری طی نشستی مطبوعاتی که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: در تابستان امسال بیش از 50 هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی از دوره‌های آموزش مهارتی تابستانه بهره‌مند خواهند شد.

امیری تصریح کرد: این طرح در سه مقطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: آموزش مهارت و فناوری به عنوان پایه و اساسی برای توانمندسازی نیروی انسانی ماهر‌، متخصص و کارآفرین‌، بسیار با اهمیت است لذا کسب مهارت شغلی برای افراد به منظور کسب جایگاهی مناسب در جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در طرح دوره‌های آموزش مهارتی تابستانه سعی شده مهارت‌های مختلفی در قالب چندین رشته آموزش داده شود که از تنوع و جذابیت خاصی برای دانش‌آموزان برخوردار خواهد بود.

وی از ضرورت‌های اجرای طرح به تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی، آماده‌سازی نیروی کار آینده‌، ارتقا افزایش مهارت دانش‌آموزان در رشته‌های نظری‌، شناسایی نخبگان، تربیت نیروی انسانی و... اشاره کرد.

امیری با اشاره به اینکه این طرح آموزش مهارتی تابستانه در 13 رشته است‌، تصریح کرد: رباتیک، آموزش ساخت هواپیمای مدل‌، ساخت زیردریایی‌، کامپیوتر‌، انیمیشن و متحرک‌سازی، طراحی سایت و هک‌، بورس و تجارت الکترونیک، کمیکار، تولید قطعات پلاستیک و کامپوزیتی‌، سازه‌های ماکارونی، گیوه‌بافی و عروسک‌سازی از جمله مهارت‌هایی است که به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی شروع ثبت‌نام را از امروز در مدارس، پایگاه‌های بسیج و مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در سراسر استان اعلام کرد و گفت‌: دانش‌آموزان تا 20 تیرماه فرصت ثبت‌نام دارند.

امیری محل برگزاری این دوره‌های آموزشی را نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت فراگیران عنوان کرد و گفت: پس از پایان دوره‌های آموزشی‌، کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در حرفه‌های مختلف به صورت جداگانه در مسابقه‌ای بزرگ با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول