اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 291 میلیون تومان برای توسعه فنی و حرفه‌ای نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از اختصاص اعتباری بالغ بر 291 میلیون تومان به منظور توسعه و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهبندان خبر داد.

اختصاص 291 میلیون تومان برای توسعه فنی و حرفه‌ای نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حسین خوشایند ظهر امروز در جمع مسئولان فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تحقق 123 درصدی تعهدات آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای درمیان در سال گذشته نشان از تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی است که در زمینه مهارت‌آموزی و گسترش حیطه فعالیت‌ها آموزشی در مناطق محروم صورت پذیرفته است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این راه برای رسیدن به اهداف رهبری و نظام بیشترین نقش را ایفا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: تعهد آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای درمیان در سال جاری 70 هزار نفر ساعت است.

خوشایند تصریح کرد: امسال برگزاری 300 دوره آموزشی در این مرکز پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: استفاده کارفرمایان و صاحبان صنایع از امکانات و تجهیزات مراکز در راستای بالا بردن سطح دانش و مهارت کارگران و نیروی کار با توجه به رایگان بودن دوره‌های آموزشی، علاوه بر بالا بردن راندمان کاری، در افزایش کیفیت کار نیز موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از انجام 158 هزار نفر ساعت آموزش در سال گذشته در شهرستان نهبندان نیز خبر داد و گفت: 291 میلیون تومان برای توسعه و تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران نهبندان در سال گذشته اختصاص یافته است.

خوشایند افزایش سه کارگاه آموزشی دیگر به مرکز فنی و حرفه‌ای نهبندان در سال جاری را نگاه ویژه، مثبت و عزم جدی دولت در توسعه مهارت‌آموزی و آموزش و گسترش و ترغیب افراد جویای کار به امر اشتغال دانست.

وی افزود: طبق آمار بیشتر بیکاری افراد و جوانان ناشی از عدم مهارت لازم و کافی برای اشتغال است و چاره کار این افراد در آموزش‌ها و دوره‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است تا علاوه بر کسب مهارت لازم و دریافت گواهینامه، از تسهیلات لازم برای ایجاد کسب و کار برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی آموزش فنی و حرفه‌ای را به‌عنوان پایه و اساس و نقطه آغاز در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1391 به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد.

خوشایند یادآور شد: برای تولید و افزایش کالای ایرانی و ملی، وجود نیروی کار ماهر و متخصص از الزامات است و پرورش و تربیت این افراد با وجود امکانات و تجهیزات به روز و مربیان متعهد در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول