اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش متوسطه فنی ‌و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش:

80 درصد از مشاغل نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش متوسطه فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در جامعه امروز 80 درصد از مشاغل موجود در استان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز دارد.

80 درصد از مشاغل نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد شریف‌زاده ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره‌ مسابقات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: آموزش و پرورش جایگاه مناسبی برای تربیت هنرجویان است و مسابقات فنی و حرفه‌ای نیز توانمندی‌های مهارتی دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیاز‌های مهارتی موجود در سطح جامعه باید شناسایی شود، اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز که در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود باید مبتنی بر این نیاز‌ها باشد.

مدیرکل آموزش متوسطه فنی ‌و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در جامعه امروز 80 درصد از مشاغل موجود در استان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز دارد و دست‌یابی به نیاز‌های شغلی موجود در جامعه باید از مدارس پایه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های بالقوه موجود در جامعه باید به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل شود، ادامه داد: آموزش و پرورش بستری برای تربیت انسان‌های شایسته و توانمند است و نظام آموزشی کشور می‌تواند با تقویت این ظرفیت‌ها درصد بالایی از نیاز‌های تولید ملی را محقق کند.

شریف‌زاده تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای درصد بالایی از نیاز‌های شغلی موجود در جامعه را تأمین کند و جمهوری اسلامی ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول