اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار اشتهارد خبر داد

راه‌اندازی نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای در اشتهارد

خبرگزاری فارس: بخشدار اشتهارد از راه‌اندازی نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای با هدف آموزش جوانان در این منطقه خبر داد.

راه‌اندازی نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای در اشتهارد

مهدی آقابراری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ایجاد اشتغال به همراه دست‌یابی به توسعه پایدار از جمله مهم‌ترین اهداف دولت در سراسر کشور طی شش سال اخیر است.

وی افزود: برای تحقق این هدف نیازمند اجرای برنامه‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت هستیم که نقش آموزش فنی جوانان یکی از بخش‌های کلیدی در توسعه پایدار به شمار می‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال مناسب و دست‌یابی به توسعه پایدار، راه‌اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور در دستور کار دولت قرار داشته و در همین زمینه نخستین مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای اشتهارد احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

* آغاز فعالیت مرکز فنی و حرفه‌ای اشتهارد با آموزش 22 حرفه

آقابراری در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: زمین این مرکز به مساحت 32 هزار مترمربع از سوی یکی از خیّرین اشتهاردی در اختیار بخشداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: پس از اختصاص اعتبارات مالی لازم کار احداث نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای اشتهارد در این زمین آغاز و هم‌اکنون تجهیزات آموزش بیش از 20 رشته تخصصی نیز فراهم شده است.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی چون جوشکاری آرگون، جوشکاری Co2، فرزکاری، سرویس و نگه‌داری خودرو، تعمیرکار اتومبیل سواری، درودگر، برق خودرو، کیف‌دوزی، قلاب‌دوزی، منبت‌کاری، قلم‌زنی روی چوب، مانتودوزی، تعمیر رایانه، معرق‌کاری، مینیاتورسازی، تراش‌کاری، سازنده دوخت‌های سنتی، تعمیر تلفن همراه و برق صنعتی در مرکز فوق آماده پذیرش کارآموز است که این مهم از ابتدای ماه آینده انجام خواهد شد.

بخشدار اشتهارد عنوان کرد: با توجه به امکانات موجود در این مرکز آموزشی ما می‌توانیم به صورت هم‌زمان بیش از 20 کارگاه آموزشی را فعال کرده و به همین دلیل مدیران مرکز باید بیش‌ترین بهره‌برداری را از امکانات فوق را که با پول بیت‌المال فراهم شده،‌ داشته باشند.

آقابراری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا رشته‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای اشتهارد افزایش هم می‌یابد؟ گفت: به طور قطع این طرح در گام‌های نخست خود قرار داشته و به زودی آموزش رشته‌های دیگری نیز در این مرکز دایر خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: در صورت حمایت بیش‌تر دستگاه‌های مرتبط جوانان اشتهاردی می‌توانند با فراگیری آموزش‌های تخصصی لازم با پشتوانه علمی مطلوبی جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول