اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مجاری ادراکی امام(ره) در اختیار خدا بود/توصیه امام دوری از اسلام آمریکایی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه امام(ره) مجاری ادراکی خود را در اختیار خدا قرار داده بود گفت: امام(ره) از فرهنگ غرب متنفر بود و توصیه ایشان این بود که از اسلام آمریکایی به دور باشید.

مجاری ادراکی امام(ره) در اختیار خدا بود/توصیه امام دوری از اسلام آمریکایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در مراسم جشن میلاد امام علی(ع) و در جمع پرشور مردم این شهر با بیان اینکه این دنیا محل گذر است و قیامت، همیشگی و جاودان است، اظهار داشت: هر کس که به بهشت رفت تا ابد در بهشت و هر کس که به جهنم برود تا ابد در جهنم خواهد ماند.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نکوهش دنیا و تلاش در زمینه کسب رضای الهی خاطرنشان کرد: نباید در این دنیا پرده‌دری کرد و باید ادب و احترام را نگه داشت و همه باید تلاش کنیم که از خود نام نیک بر جای گذاشته و این دنیا را ترک کنیم.

امام جمعه ابهر افزود: باید تلاش کنیم پیش از آنکه جسممان از این دنیا برود، نگذاریم که جان و فطرت پاکمان به این دنیا دلبسته شود.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه امام راحل به جایی رسید که عبد صالح خدا شد، گفت: امام خمینی(ره) مجاری ادراکی خود را در اختیار خدا قرار داده بود.

وی افزود: امام(ره) استکبارستیز بود و به مسئولان، نمایندگان مجلس و هیئت دولت سفارش می‌کرد که مسئولان و مردم باید به دنبال ارزش‌های اسلامی باشند و اگر از ارزش‌های اسلامی دور شوند، انقلاب شکست می‌خورد.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) اضافه کرد: ایشان فرمودند که اگر می‌خواهید انقلاب و حکومتتان پایدار بماند از اصول و مبانی دین مراقبت و محافظت کنید و مغرور و متکبر نشده و انسان‌های پاک را به عنوان مسئول برگزینید.

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) توصیه می‌کرد که عدل و عدالت در جامعه رعایت شود، عنوان کرد: توصیه امام(ره) این بود که مسئولان نباید مردم را فراموش کنند، چراکه مردم پشتوانه نظام هستند و مسئولان باید با حضور در میان مردم از مشکلات آنان اطلاع پیدا کنند.

امام جمعه ابهر افزود: امام راحل از فرهنگ غرب متنفر بود و توصیه ایشان این بود که از اسلام آمریکایی به دور باشید.

وی تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید با وحدت و همبستگی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند و آگاه باشند که اختلاف بین مجموعه نظام، موجب شادی دشمنان است.

رحیمی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل عزت‌مندانه زندگی کرد و در این میان روحیه شهادت‌طلبی را در جامعه بنیان گذاشت.

وی افزود: اگر می‌بینید که از نقاط مختلف کشور در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) شرکت می‌کنند به این دلیل است که امام خمینی(ره) عبد محض خدا بود و هر کجا که عبد محض خدا باشد، بیت‌الله است و باید آن بیت‌الله را طواف کرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول