اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس:

امام خمینی آرزوی هزار ساله شیعیان را برآورده کردند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل با تشکیل حکومتی اسلامی و شیعی آرزوی ‌هزار ساله شیعیان جهان را برآورده کردند.

امام خمینی آرزوی هزار ساله شیعیان را برآورده کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران که با محوریت اداره تبلیغات اسلامی گچساران در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد، در جمع شیفتگان و عزاداران امام راحل اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بزرگ و ماندگار در تاریخ بشریت هستند، امامی که پس از گذشت 23 سال از ارتحال جانسوز و ملکوتی همچنان یاد و خاطر ایشان در ایران و جهان گرامی داشته ‌می‌شود.

انقلاب اسلامی میوه 15 خرداد است

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: این روزها یادآور روزهای بزرگ و تعیین‌‌کننده‌ای است، امروز رحلت امام عزیزی است که 15 خرداد را آفریدند که نتیجه‌اش حکومتی اسلامی و الهی به نام جمهوری اسلامی ایران است.

تاجگردون تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران سرآمد همه نظام‌های حاکم در جهان بوده و این اقتدار و سرآمدی همیشه در جهان پایدار می‌ماند.

وی با تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل ابراز داشت: نخستین و مهم‌ترین اقدام امام راحل بازگرداندن ملت مسلمان ایران به اصل خویش بود.

تاجگردون با بیان اینکه شیعه ‌هزار سال در راه ایجاد حکومتی شیعی جنگید، ادامه داد: امام خمینی(ره) کسی بودند که آرزوی ‌هزار ساله علمای شیعه در برپایی حکومتی اصیل و شیعی را جامه عمل پوشاندند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران درختی تنومند و ریشه‌دار است که امام راحل با صبوری و دوراندیشی آن را برای آیندگان کاشتند.

جمهوری اسلامی ایران درختی خودهرس است

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تشبیه انقلاب اسلامی به درختی خودهرس و ریشه‌‌دار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درختی خود‌هرس بوده که شاخه‌های زائد و هرز آن به لطف خدا، برکت خون شهدا و آرمان‌های امام راحل بدون نیاز به کمک کسی هرس می‌شود.

تاجگردون با بیان اینکه شناسایی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های امام راحل به راحتی امکان‌پذیر نیست، افزود: آنچه امروز در کشورهای اسلامی به نام بیداری اسلامی اتفاق افتاده است گوشه‌ای از رهنمودهای حکیمانه امام راحل است.

وی امام راحل را متعلق به همه آحاد ملت و مسلمانان جهان دانست و ابراز داشت: اوج تحول و اقتدار فقه شیعه در وجود امام راحل تبلور یافت و اصلاح امور در سخنان ایشان قابل لمس بود.

تاجگردون عنوان داشت: امام راحل در تنومند کردن و پایداری انقلاب با کسی تعارف نداشتند و مهم‌ترین هدف ایشان پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران بود.

نظام اسلامی هیمنه غرب و شرق را در هم شکست

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی در جهان قادر نبود هیمنه، غرور و اقتدار پوشالی غرب را بشکند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدایت و اقتدار امام راحل هیمنه شرق و غرب را در هم شکست و هیچ‌گاه در برابر این هیمنه پوشالی و پوسیده از خود کرنش و کوتاهی نشان نداد.

تاجگردون با تشریح و بیان ابعاد گوناگون شخصیت امام راحل، تبعیت‌پذیری ایشان از خرد جمعی را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: اوج تبعیت امام راحل از خرد جمعی جامعه، نوشیدن جام زهر در پذیرفتن قطعنامه و پایان جنگ به خاطر جمع بود.

وی با اشاره به تأکید امام راحل بر "جمهوری اسلامی" عنوان داشت: از نظر و دیدگاه امام راحل جمهوریت و اسلامیت در کنار هم معنا پیدا می‌کند و جمهوری به تنهایی در کلام امام معنا و وجودی نداشت.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول