اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با فارس:

راه امام خمینی در پیروی از ولایت فقیه تجلی می‌یابد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز هر کس می‌خواهد راه امام راحل را ادامه دهد باید این موضوع را در پیروی از ولایت فقیه جستجو کند.

راه امام خمینی در پیروی از ولایت فقیه تجلی می‌یابد

آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و آغاز رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از رازهای توفیقات مقام معظم رهبری در دوران پس از ارتحال امام خمینی(ره) تاکنون این بوده که ایشان سلوک علمی، عملی، اخلاقی، معنوی و حکومتی امام راحل را به طور کامل اجرا کرده است و از این بابت لیاقت‌های گوناگونی کسب کردند، به گونه‌ای که پرچم اسلام و صلابت مسلمین را با اقتدار در دست گرفته‌اند.

وی ادامه داد: رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب با جلوه‌هایی که در زمینه تمسک به اسلام و قرآن دارد، امروز مایه امید ملت‌های منطقه و نهضت‌های بیداری اسلامی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: شخصیت رهبر معظم انقلاب در این سال‌هایی که مسئولیت هدایت نظام اسلامی را به عهده‌ گرفته‌، در چند بعد درخشش داشته است. 

وی افزود: نخستین بعد موفقیت ایشان در این هدایت 23 ساله، توفیق در تثبیت و صیانت از نظام اسلامی در مسیری است که امام خمینی(ره) برای آن ترسیم کرده بود.

کعبی گفت: ایشان خود بارها به این موضوع تاکید کرده‌اند که راه ما، راه امام خمینی و هدف ما، هدف امام خمینی(ره) است و در عمل نیز به این موضوع پایبند بوده‌اند.

وی اذعان داشت: مقام معظم رهبری خلأ وجودی امام خمینی را پس از 14 خرداد 68 به گونه‌ای پر کرد که در بسیاری از کشورهای جهان و ملت‌های بیدار منطقه این احساس وجود دارد که کلام امام خمینی(ره) امروز از زبان مقام معظم رهبری خارج می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ملت‌های مسلمان منطقه امروز امام خمینی(ره) را زنده می‌دانند و راه وی را وسیله نجات خود از چنگال ستمگران می‌شمارند.

وی ادامه داد: در واقع رهبر معظم انقلاب، امام خمینی(ره) را به عنوان یک حقیقت جاوید انقلاب به صحنه آورد و زنده نگه داشت.

کعبی افزود: کار دیگری که مقام معظم رهبری در این سال‌ها انجام داد این بود که امام خمینی(ره) را به نسل جوان معرفی کرد.

وی گفت: اگر چه جوانان امروز امام راحل را ندیده و پای سخن او ننشسته‌اند اما مقام معظم رهبری برای آنان تصویر امام خمینی(ره) را زنده می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نسل سوم امروز در سایه هدایت‌ها، تدبیر و راهبردهای رهبر معظم انقلاب ارتباط و پیوند عمیقی با امام خمینی(ره)، شهیدان و راه آنان دارد.

وی ابراز داشت: یکی از شاهکارهای مقام معظم رهبری همین زنده نگه داشتن آرمان‌ها و یاد شهدا و شناساندن آن‌ها به نسل جوان و جوانان حقیقت‌طلب در سراسر دنیا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز راه امام خمینی(ره) را باید در پیروی از ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب جستجو کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های رهبری ایشان توانایی عبور 23 ساله از بحران‌ها و مدیریت تمام تهدیدهایی است که در این سال‌ها متوجه ملت ایران بوده است.

کعبی گفت: رهبر معظم انقلاب تنها کسی بودند که می‌توانستند در این سال‌ها کشور را بدون بحران و با آرامش اداره کنند و با وجود وقوع ناامنی‌ها، جنگ‌ها و تنش‌های فراوان منطقه‌ای صلابت کشور را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیشرفت کشور در زمان رهبری مقام معظم رهبری هموار شد ابراز داشت: بسیاری از پیشرفت‌های علمی و نرم‌افزاری که در این دوران در کشور رخ داد، مدیون هدایت‌های ایشان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار نهضت علمی در کشور هستند که این موضوع سبب شده رشد علمی چشمگیر ملت ایران در دنیا مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول