اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هندیجان:

امام خمینی‌ تا پایان عمرشان داغدار شهدای پانزدهم خرداد بودند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه هندیجان گفت: امام خمینی‌ تا پایان عمرشان داغدار شهدای پانزدهم خرداد بودند‌

امام خمینی‌ تا پایان عمرشان داغدار شهدای پانزدهم خرداد بودند‌

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان با اشاره به مردمی بودن قیام 15 خرداد اظهار کرد: این قیام در واقع از طرف توده مردم علیه ظلم و استبداد رژیم شاه شکل گرفت و توانسته بود در شهرهای مهم و حساس کشور به ویژه پایتخت نیز انتقال یابد و پایه‌های رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را به لرزه در‌آورد.

وی افزود: 15 خرداد، آغازگر دور جدیدی از  مناسبات بین دولت و ملت شد.

امام جمعه هندیجان تصریح کرد: مردم بعد از این حرکت تاریخی و گسترده، چهره عوام‌ فریبانه رژیم طاغوت را شناخته و به ادعاهای فضای باز سیاسی و نیز ماهیت سرکوب‌گر رژیم پی بردند.

وی اضافه کرد: قیام امام(ره) علیه طاغوت و طاغوتیان درست زمانی به وقوع پیوست که رژیم منحوس پهلوی به بهانه ورود ایران به دروازه‌های تمدن و پیشرفت، ارزش‌های دینی اسلامی ملت مسلمان ایران و نیز استقلال و آزادی آنان را به نفع اهداف و برنامه‌های غرب‌گرایانه خود قرار داده بود و فساد، بی‌بند و باری و غارت بیت‌المال مسلمین بارزترین کارکرد آن روزهای شاه و ایادی استکباری وی بود.

بهبهانی‌پور خاطر نشان کرد: ارزش بیداری و حماسه‌آفرینی شهدای عظیم‌الشأن نهضت 15 خرداد در دفاع از مرجعیت در اوج دوران ستم‌شاهی و غربت روحانیت با هیچ حادثه‌ای قابل قیاس و توصیف نیست.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تا پایان عمر داغدار شهدای پانزدهم خرداد بود، افزود: این واقعه عظیم و ارزشمند در تاریخ انقلاب سیاسی و اسلامی ملت ایران به‌عنوان نقطه عطف محسوب شده که باید همواره زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول