اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی مرکز سیاسی فرهنگی تبیان در مشهد:

جهان نیازمند تفکرات امام خمینی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های سیاسی فرهنگی تبیان در مشهد گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی فرا ملیتی و فرا منطقه‌ای بود و ما بعد از 23 سال هنوز محتاج تفکرات خمینی هستیم.

جهان نیازمند تفکرات امام خمینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدعبدالفتاح حسین‌پور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که در گلشهر برگزار شد، از چهاردهم خرداد به عنوان عاشورایی دیگر یاد کرد و در تحلیل شخصیت امام راحل اظهار کرد: امام خمینی مردی که سلمان فارسی را به همه زبان‌ها و در همه زمان‌ها ترجمه کرد.

وی در ادامه با سخنانی پیرامون امام خمینی و مسائل افغانستان اظهار کرد: امام فرا ملیتی و فرا منطقه‌ای بود و ما بعد از 23 سال هنوز محتاج تفکرات خمینی هستیم.

رئیس دفتر نمایندگی مرکز سیاسی فرهنگی تبیان در مشهد افزود: امام خمینی نیز مانند پیامبر(ص) ائمه و خلفای مسلمین فرا ملیتی و فرا منطقه‌ای بودند ولی عده‌ای از کج‌اندیشان، شخصیت ایشان را نشناخته بودند و امام خمینی(ره) را فقط متعلق به ملت ایران می‌دانستند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه رهبران سیاسی افغانستان از جمله برهان‌الدین ربانی امام خمینی را الگو می‌دانستند به یکی از سخنرانی‌های ایشان اشاره کرد که امام خمینی در حمایت از مجاهدین گفته بود: جوانان مسلمان افغانستان چنان سیلی به صورت متجاوزان بکوبند که درس عبرتی برای سایرین باشد.

در حاشیه این مراسم که با حضور مولوی خوشدوست امام جمعه اهل سنت مشهد و مولوی سامانی برگزار شد، از روز قدس به عنوان میراث فراموش ناشدنی امام خمینی(ره) یاد و در این راستا اظهار امیدواری شد که نیروهای عظیم حزب‌الله در افغانستان و جوانان شیعه و سنی در کنار هم این ملت را نجات دهند.

در پایان با قرائت پیام حجت‌السلام سیدعیسی حسینی‌مزاری، رئیس مرکز سیاسی فرهنگی تبیان در کابل مبنی بر اینکه گستردگی و عمق روابط ما با جمهوری اسلامی ایران فراتر از تصور دشمنان و دسته‌های کوتاه‌بین و سطحی‌نگر است، رسالت تبیان را حرکت در راستای هم‌سو با جوانان خوش‌فکر افغانی اعلام کرد.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول