اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انقلاب اسلامی ایران دنیا را به تپش واداشت

عبدخدایی: مجالس مذهبی تریبون امام خمینی بود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن فدائیان اسلام گفت: مجالس مذهبی تریبون امام خمینی (ره) بود و ایشان از این طریق سخنانشان را به مردم می‌رساندند.

عبدخدایی: مجالس مذهبی تریبون امام خمینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ظهر امروز در مسجد آقا سیدعلی شهر قزوین با حضور امام جمعه قزوین، نماینده مردم قزوین در مجلس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

محمدمهدی عبدخدایی در این مراسم اظهار کرد: به امام خمینی (ره) در عراق گفتند که اگر می‌خواهید در عراق بمانید نباید به ایران نوار و پیغام بفرستید و امام هم که می‌دانست مجالس مذهبی تریبون صحبت‌هایش است در پاسخ گفت که در این صورت من هم در عراق نمی‌مانم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) یک فیلسوف، نظریه‌پرداز، فقیه و جامعه‌شناس بود و در ابعاد مختلف جامعیت داشت.

دبیر انجمن فدائیان اسلام عنوان کرد: امام خمینی (ره) دین را به دانشگاه‌ها برد و دانشگاه‌ها را متحول کرد؛ امام به دین، مذهب، اهل تسنن و شیعه شخصیت داد.

*انقلاب اسلامی ایران دنیا را به تپش واداشت

عبدخدایی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در آن انقلاب اسلامی پدید آمده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی پس از جریان انقلاب کبیر فرانسه جامعه بشری را دگرگون کرد و تمام دنیا را به تپش واداشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بی‌نظیر است و چنین انقلابی را نمی‌توانیم در جهان بیابیم.

*ریشه انقلاب‌های اروپا و انقلاب ایران در اصل اعتقادات است

دبیر انجمن فدائیان اسلام با بیان اینکه ریشه انقلاب ایران را باید در جریان‌های تنباکو و مشروطه جست‌وجو کرد، اعلام کرد: در اروپا سه انقلاب فرهنگی، اجتماعی و صنعتی رخ داد که ریشه انقلاب ایران و انقلاب‌های اروپا در اصل اعتقادات است.

عبدخدایی با اشاره به اینکه نخستین دولت شیعی دنیا، دولت صفویه در ایران بود، تصریح کرد: روی کار آمدن شیعه در دولت صفویه باعث استقلال و تشکیل حوزه‌های شیعی شد.

وی پیرامون صدمات رضاشاه به کشور گفت: رضاشاه خط آهن بوشهر به بندر شاه را با صرف هزینه هنگفتی کشید در حالی که این مسیر مسافر چندانی نداشت، رضاشاه با چکمه وارد فرهنگ، سیاست و اقتصاد شد.

گفتنی است، عبدخدایی دبیر انجمن فدائیان اسلام در پایان مراسم خاطراتی را پیرامون دوران زندانش بازگو کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول