اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

امام خمینی حجت بالغه الهی بودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: امام راحل حجت بالغه الهی بود و باید سرمشق ما در زهد، عبادت، مدیریت، مردمداری و اخلاص باشد.

امام خمینی حجت بالغه الهی بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در آیین بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان جیرفت اظهار داشت: در چنین روزی از سوی مجلس خبرگان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب معرفی شدند.

وی افزود: پس از گذشت 23 سال از انتخاب مقام معظم رهبری مردم با پیروی، حمایت و اطاعت خود را از ولی امر مسلمین در تمام فراز و نشیب‌های انقلاب به طور عملی نشان دادند.

عسکری با اشاره به جایگاه امام راحل تصریح کرد: انسان‌ها در مسیر عبادت و بندگی خود بعضاً آن چنان جلو می‌روند که خودشان تبدیل به راه و صراط می‌شوند و جایگاهی را پیدا می‌کنند که برای مردم حجت می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این حوزه میزان معیارهای ماندگار و معیارهای پابرجا است و کسانی که در زندگی دارای معیارهای سنگین بودند، رستگاران هستند.

عسکری با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) به دنبال میزان و معیار حق، قرآن و عترت بود، ابراز داشت: با پیروی از قرآن و عترت هرگز گمراه نمی‌شوید.

امام جمعه جیرفت با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در پیروی از قرآن و عترت عنوان کرد: امام راحل به این حدیث نبوی عمل و مراحل تکامل را یکی پس از دیگری طی کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) به جایی رسید که خودش راه شد و ما امروز از آن به خط امام یاد می‌کنیم.

عسکری تصریح کرد: امام راحل با آن شخصیت، علم، تقوا و برجستگی که داشت آن چنان برای مردم جا افتاد و درخشید که مردم در مسیر آن حرکت کردند و موفق به پایه‌ریزی و پیروزی انقلاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) ثابت کرد، می‌تواند به جایگاهی برسد که تمام ابزار و امکانات مادی امکان فراهم شدن برایش باشد اما زاهدانه زندگی کند.

عسکری گفت: امام راحل حجت بالغه الهی بود و باید سرمشق ما در زهد، عبادت، مدیریت، مردمداری و اخلاص باشد.

به گزارش فارس، آیین بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با حضور امام جمعه و فرماندار جیرفت، فرج‌الله عارفی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، شهردار جیرفت و جمعی از مسئولان محلی در مسجد جامع جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول