اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

قیام 15 خرداد خاورمیانه را از عشرت‌کده به نماد مقاومت اسلامی تغییر داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار امام (ره) بر وجود قیام 15 خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی بود که امروز نقشه خاورمیانه را به نفع اسلام‌خواهان تغییر داده است.

قیام 15 خرداد خاورمیانه را از عشرت‌کده به نماد مقاومت اسلامی تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امام (ره) تأکید داشتند که این انقلاب دغدغه اسلام، قرآن و امام علی (ع) را دارد، یادآور شد: شهدای 15 خرداد، شهدای دفاع مقدس، آزادگان و ... در میدان حضور می‌یافتند اما کسانی که دل در گرو افکار دیگری داشتند و به فکر بهره‌های مادی و دنیایی بودند، در قالب روشنفکری و ... به این منافع فکر می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این همان اتفاقی بود که در مشروطه رخ داد. در مشروطه، رهبری با جمعی عالم و دانشمند بود ولی روشنفکران آن چنانی از موقعیت‌هایی که در اختیار داشتند، سوءاستفاده کرده و مشروطه را منحرف کردند.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی مشروطه به جای نوشته شدن توسط علما، توسط اروپایی‌ها نوشته شد، عنوان کرد: با هوشیاری و بیداری ملت ایران، انقلاب اسلامی از این خطر مصون ماند و قانون اساسی جمهوری اسلامی توسط مراجع و علمای برجسته مانند آیت‌الله شهید دکتر بهشتی تقریر شد و به تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) رسید که این نعمت بزرگ، جای شکر دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دستاورد رهبری آگاهانه امام (ره) ابتکار بزرگی بود که باعث شد 23 سال بعد از ارتحال امام (ره)، همان شعارها و آرمان‌های امام (ره) بدرخشد.

وی ادامه داد: ملت ایران مفتخر است که در سالگرد 15 خرداد 42 همان شعارهای 49 سال پیش را سر می‌دهند، این مسئله ثمره اصرار امام (ره) بر این نکته است که مبدا انقلاب را 15 خرداد دانستند و مرجعیت را چراغ راهنما معرفی کردند.

این مسئول افزود: همین اصرار امام (ره) بر وجود قیام 15 خرداد به عنوان مبدا نهضت اسلامی بود که امروز نقشه خاورمیانه را به نفع اسلام‌خواهان تغییر داده است، خاورمیانه‌ای که تا دیروز عشرت‌کده غربی‌ها بود امروز به نماد مقاومت اسلامی و غرب‌ستیزی تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان دلیل دشمنی غرب با کشورمان را همین مطلب دانست و عنوان کرد: غرب از همین ناراحت است، دیروز در دفاع مقدس غربی‌ها، اروپایی‌ها، شوروی سابق و دلارهای نفتی در کنار صدام بودند اما نه به طور علنی، اما امروز در جریان هسته‌ای همه این کشورها علناً با یکدیگر علیه کشورمان متحد شدند، چرا که نمی‌خواهند ایران با دانش هسته‌ای دارای وجاهت و اعتبار علمی و فناوری در دنیا شود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول