اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

تاریخ انقلاب اسلامی 15 خرداد ورق خورد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک گفت: تاریخ انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 42 ورق خورد و بهمن 57 میوه و نتیجه همان روز است.

تاریخ انقلاب اسلامی 15 خرداد ورق خورد

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی امروز به مناسبت سالروز 15 خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته که یکی از آن عوامل 15 خرداد 42 بود که طی این سال‌ها ضمن نبرد نابرابر ایمان و کفر منادیان حق و حقیقت دینی با الگو قرار دادن مبارزات صدر اسلام نهضت مقدس امام (ره) را استمرار بخشیدند.

وی افزود: قیام 15 خرداد نقطه عطفی است در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران که با رهبری امام راحل و یاری روحانیون انقلابی که طی یک دوره 15 ساله نقش اساسی داشته و در همه سال‌ها روز 15 خرداد هیچ‌گاه در سکوت و خاموشی سپری نشده است.

این مسئول اضافه کرد: روز قیام 15 خرداد روز قیام خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام به میدان آمدند و علیه نظام شاهنشاهی قیام کردند و نتیجه و میوه این حرکت اسلامی را نیز در بهمن ماه 57 چیدند که آثار آن همچنان ادامه دارد و یکی از این آثار بیداری اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک تصریح کرد: روز 13 خرداد سال 42 که مصادف با روز عاشورا بود، امام راحل طی سخنانی کوبنده در مدرسه فیضیه شهر مقدس قم از جنایات شاه و آمریکا و رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

حسینی ادامه داد: سه روز پس از این موضوع در سحرگاه 15 خرداد 42 از سوی رژیم شاه به منزل امام  خمینی (ره) در قم یورش و ایشان را دستگیر کردند و این همان ابتدای تبعید بود.

وی تصریح کرد: مردم شهر مقدس قم از دستگیری امام مطلع شدند و همه اعم از زنان و مردان مسلمان به قصد اعتراض از خانه‌های خود بیرون آمده که هم‌زمان مردم تهران، شیراز، تبریز و شهرهای دیگر نیز به خیابان‌ها ریختند و با قیام خود نشان دادند که خواستار حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم شاهنشاهی هستند، به همین جرم بود که گلوله‌های شلیک شده از سوی خشم شاه قلب صدها انقلابی مسلمان را در خیابان‌ها نشانه گرفت و بنا به گواهان تاریخ تهران به حمام خون تبدیل شد.

این مسئول بیان کرد: در قیام 15 خرداد سال 42 بیش از 15 هزار نفر به شهادت رسیدند و عده‌ای دستگیر و زندان‌ها از وجود مردم پر شد و عده‌ای محاکمه و اعدام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک گفت: گرچه ظاهرا 15 خرداد به نفع شاه ملعون تمام شد و امام تبعید و خفقان و تاریکی بر کشور حاکم شد، ولی در روز 26 دی‌ماه سال 57 این شاه بود که از کشور فراری شد و خورشید اسلام دوباره طلوع کرد.

حسینی آغاز فعالیت‌های سیاسی روحانیون، زمینه‌سازی برای پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری مردم و نخستین خروش تاریخی مردم را مهم‌ترین دستاورد 15 خرداد برشمرد و افزود: مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان باید با مطالعه تاریخ 15 خرداد سال 42 درس عبرت بگیرند و راه صحیح را انتخاب کرده و در مسیر قرآن و اهل بیت (ع) که هدف شهدای 15 خرداد بود حرکت کنند.

وی ادامه داد: مردم و مسئولان باید وصیت‌نامه شهدا و وصیت‌نامه الهی و سیاسی امام راحل را مطالعه کرده و به وصایای آنها در جامعه، جامه عمل بپوشانند که نشأت گرفته از قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عصاره دوران انقلاب اسلامی و عمر شریف امام راحل در وصیت‌نامه الهی و سیاسی ایشان نهفته که هدایت‌گر انسان به سوی سعادت و رستگاری است.

وی در خاتمه تأکید کرد: بیداری اسلامی نیز از انقلاب اسلامی سرچشمه گرفته و درس‌های آن می‌تواند بهترین راه برای انقلاب‌های کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول