اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه جاودان/23

فرهنگ کفن پوشی شهدای 15 خرداد میراث شهدای کربلا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک با اشاره به ویژگی‌های قیام 15 خرداد گفت: فرهنگ کفن پوشی شهدای 15 خرداد میراث شهدای کربلا است.

فرهنگ کفن پوشی شهدای 15 خرداد میراث شهدای کربلا است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی ساعتی پیش در مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد که در شهر قرچک برگزار شد، با تشکر از حضور پرشور مردم در مسجد 15 خرداد باقرآباد، مصادف شدن ایام اعتکاف، سالروز 15 خرداد 1342، سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و ولادت مولود کعبه علی (ع) را امری جالب توجه و مهم ارزیابی کرد.

امام جمعه قرچک گفت: ماه رجب ماه دل‌های عاشق است، پیامبر عظیم‌الشان اسلام با فرا رسیدن ماه رجب این ایام را به دیگر مسلمانان تبریک می‌گفتند و جای دارد تا بنده نیز این ایام را خدمت تک تک حاضران در جلسه تبریک عرض کنم.

اسماعیلی اظهار داشت: هر کس در ماه رجب از خداوند چیزی بخواهد، خداوند توفیق بسیار نصیب او می‌کند، در این ماه درب‌های رحمت الهی باز هستند و مصداق این مورد هدیه‌ای آسمانی همچون مولود کعبه برای زمینیان است که خداوند متعال در این روزها علی (ع) را به مردم هدیه کرد.

وی در ادامه پیرامون سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی ابراز داشت: امام خمینی در عصر خفقان و تاریکی صدای اسلام ناب محمدی را به گوش جهانیان رساندند که هر سال که از فوت امام می‌گذرد بیشتر به عظمت اندیشه و دوراندیشی‌های امام پی می‌بریم.

حجت‌الاسلام بلوچی امام جماعت مسجد شهیدان 15 خرداد نیز طی سخنانی با خیر مقدم به مدعوین و میهمانان، ضمن تشکر از ایشان با تشریح حساسیت موضوع 15 خرداد 1342 و نقش‌آفرینی تاریخی مردم دشت ورامین این مهم را یکی از با ارزش‌ترین خاطرات انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

در ادامه مراسم دل‌های عاشقان اهل بیت با مداحی برادر طالبی به مناسبت 13 رجب در وصف امیرالمومنین علی‌ ابن ابی‌طالب (ع) جمعیت مشتاق را به فیض اکمل رساند.

این گزارش حاکی است، مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد در قرچک با حضور مسئولان سیاسی و اداری شهرستان ورامین و  بخش قرچک برگزار شد.

همچنین در این مراسم، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، حبیب‌الله ابراهیمی بخشدار قرچک، ریاست اداره اطلاعات شهرستان ورامین، فرمانده سپاه ناحیه، اعضای شورای شهر و مدیران کل و جزء شهرداری قرچک، امام جمعه و ائمه جماعات بخش قرچک، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، ریاست جهاد کشاورزی و همچنین تنی چند از پرسنل دانشگاه آزاد واحد ورامین و پیشوا و قرچک و نیروهای کلانتری و پشتیبانی ناجا حضور داشتند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول