اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر:

15 خرداد نخستین تجربه رویارویی امام با رژیم پهلوی بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: 15 خرداد نخستین تجربه رویارویی حضرت امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی بود.

15 خرداد نخستین تجربه رویارویی امام با رژیم پهلوی بود

حجت‌الاسلام احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: بدون شک یکی از مهم‌ترین وقایع دوران معاصر ما، قیام پانزده خرداد سال 42 است.

وی افزود: این واقعه چون از طرفی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به قیام‌ها و نهضت‌های دیگر بوده و از طرفی پایه و ریشه انقلاب اسلامی 57 عنوان شده، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح کرد: شاید بتوان گفت 15 خرداد اولین تجربه رویارویی حضرت امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی بود.

وی اضافه کرد: قیام خونین مردم در 15 خرداد سال 42 به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده که باید همه ابعاد آن شناسایی و برای اقشار مختلف تبیین شود تا آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.

علوانی با بیان اینکه باید به درستی از این ارزش‌ها حراست و پاسداری کرد، گفت: 15 خرداد و شهدای آن شاخص انقلاب و ولایتمداری مردم برای دفاع از حریم ولایت بوده؛ زیرا که در آن زمان نه حزبی بود و نه گروهی، و مردم برای نهضتی که آینده آن نیز برایشان روشن نبود به پا خاستند.

وی ادامه داد: 15 خرداد نشان داد که اسلام قدرت انقلاب، جریان‌سازی و ایجاد وحدت در صفوف مردم را دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر در پایان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نه تنها زمینه‌ساز رهایی و آزادی ملت ایران از بند استبداد داخلی و استعمار خارجی شد، بلکه موجی از آزادی‌خواهی و امید به ایجاد دگرگونی در نظام‌‌های استبدادی حاکم بر ملت‌های جهان را ایجاد کرد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول