اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

شاخه‌های قیام 15 خرداد به بیداری‌های منطقه رسیده است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 15 خرداد فوندانسیون حرکت عظیمی بوده که امروز شاخ و برگ آن به بیداری انقلاب‌های منطقه رسیده است.

شاخه‌های قیام 15 خرداد به بیداری‌های منطقه رسیده است

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌ با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 15 خرداد اظهار کرد: امام خمینی(ره) در فرازی از سخنان خود فرمودند «15 خرداد برای همیشه یک تاریخ ماندگار برای مردم ایران بوده است» و این روز را روز عزا برای مسلمانان معرفی کردند تا یاد و یادمان این روز برای نسل‌های آینده باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد: 15 خرداد شکل‌گیری و تکوین شخصیت انقلاب اسلامی بوده که توسط امام خمینی(ره) در خاستگاه علم یعنی فیضیه کنار بارگاه حضرت معصومه(س) رقم خورد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: 15 خرداد فوندانسیون حرکت عظیمی بوده که امروز شاخ و برگ آن به بیداری انقلاب‌های منطقه رسیده است.

وی با بیان اینکه فریاد علنی امام خمینی(ره) در 15 خرداد به همه گوش‌ها در داخل و خارج کشور رسید گفت: همه مردم کشور اعم از روحانیت و شاگردان مکتب علمی و عملی روح‌الله به عنوان پیشتاز به هواداری از حرکت خونین 15 خرداد به پا خاستند و پس از قم شهرهای تبریز، مشهد، اصفهان و دیگر شهرهای ایران را به شعارهای اسلامی و آزادی‌خواهی دعوت کردند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: شاگردان نخبه امام خمینی(ره) در 15 خرداد انعکاس دهنده فریاد امام راحل(ره) در بین گوش‌های شنوا و قلب‌های آماده شدند.

وی به شاخصه‌های 15 خرداد اشاره کرد و افزود: حضور جوانان و نوجوانان در لبیک‌گویی و حضور زنان و مردان و اقشار مختلف جامعه با وحدت، انسجام و یکپارچگی در صفوف به هم فشرده از جمله ویژگی‌های این قیام بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: رمز موفقیت روحانیت عصر امام راحل(ره) در این بود که خودشان به صورت خودکفا در صف مقدم قرار گرفتند و مردم را به حرکت واداشتند.

وی با بیان اینکه هرگز روحانیت منزوی نمی‌تواند به آرمان‌های اسلام ناب برسد گفت: امروز 15 خرداد زنده است، زیرا هواداران زنده او با پرچمداری شایسته مقام معظم رهبری در همان اهداف و مسیری که امام خمینی(ره) در 15 خرداد معین کردند، در حرکت هستند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: اگر چه استکبار و صهیونیسم به دنبال این بود که انعکاس صدای امام خمینی(ره) را در جامعه ناکام جلوه دهد، ولی با عنایات و الطاف خاص خداوند امروز در لبنان رهبر بیداری اسلامی، جهاد و حماسه سخنان امام راحل(ره) را الگوی گفتار و کردار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز در مصر، اخوان المسلمین منشور حرکت بیداری اسلامی را سخنان بیدارگرانه نایب امام زمان امام راحل(ره) قرار داده و خطبه‌های نماز جمعه بحرین به خاطر اینکه جوهره از بنیانگذار نظام مقدس اسلامی گرفته تاثیرگذار در قلوب تشنه مسلمانان آزادی‌خواه است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: اگر استکبار و صهیونیسم در افغانستان و عراق به چالش کشیده شده‌ به خاطر این بود که امت‌های اسلامی گوش به صدایی دادند که از سوی روح‌الله به اذن الهی صادر شد.

وی با تاکید بر زنده نگهداشتن 15 خرداد گفت: تاکید امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب این است که 15 خرداد یادآور رادمردانی است که صفحات تاریخ ایران، آنها را به رشیدان همیشه شاهد و سرداران همیشه بیدار توصیف کرده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول