اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس در جمع راهپیمایان 15 خرداد ورامین:

امام راحل قیام 15 خرداد را مبدا نهضت اسلامی اعلام کردند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های قیام 15 خرداد گفت: امام خمینی(ره) قیام 15 خرداد را مبدا نهضت اسلامی اعلام کردند.

امام راحل قیام 15 خرداد را مبدا نهضت اسلامی اعلام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش در جمع راهپیمایان گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد شهرستان ورامین ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) در جمع راهپیمایان اظهار داشت: 15 خرداد 42 دارای ویژگی‌های بارز و شاخصه‌های اساسی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نکات مهم که پیشوای نستوه انقلاب امام(ره) بر آن تأکید داشتند و در بیانات راه‌گشای خویش بر آن تصریح می‌کردند، این واقعیت بود که مبدا انقلاب اسلامی 15 خرداد است.

معاون امور قوانین مجلس هشتم عنوان کرد: با این که انقلاب از عقبه‌های بسیار خوب دیگری مانند قیام عاشورا نیز برخوردار است، ولی امام اصرار داشتند که مبدا نهضت اسلامی قیام 15 خرداد است.

وی با اشاره به اینکه 15 خرداد از پشتوانه قوی علما، روحانیان، مراجع و شهدای برجسته‌ای بهره می‌گیرد، بیان داشت: قیام مراجع عالی‌قدر روبه‌روی استبداد شاهنشاهی و زمینه‌سازی مجلس مردمی از عقبه‌های انقلاب است ولی امام(ره) تأکید داشتند که باید 15 خرداد 42 را به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی مطرح کرد.

ابوترابی‌فرد افزود: چون امام(ره) می‌خواستند هویت دینی، اسلامی و برآمده از مرجعیت شیعه را برجسته کنند، چنین پشتوانه‌ای را که برگرفته از مبانی دینی و اسلامی ظلم‌ستیزی است، بیان کردند.

وی عنوان کرد: حرکت‌های سیاسی و انقلابی زیادی در نیم قرن اخیر وجود داشته ولی قیام 15 خرداد 42 با تمام آنها متفاوت است چرا که ریشه در فقاهت و مرجعیت دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که ملت‌های جهان این حقیقت را تبیین کنند که این انقلاب ریشه در قلب تپنده اسلام یعنی حوزه علمیه قم دارد و برخاسته از دین اسلام است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول