اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه جاودان/22

امام جمعه قرچک: موج فراگیر انقلاب معنویت‌خواهی اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک گفت: انقلاب ما برای پول و مقام و پله‌های دنیوی نبوده و نیست، بلکه این انقلاب تنها به مستضعفان تعلق داشته و موج فراگیر آن معنویت‌خواهی اسلامی است.

امام جمعه قرچک: موج فراگیر انقلاب معنویت‌خواهی اسلامی است

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد که در قرچک برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با قیام 15 خرداد اظهار داشت: امروز در مشهدالشهدای دشت ورامین گردهم آمدیم تا به پاسداشت خون شهدایی بپردازیم که در سخت‌ترین شرایط سیاسی زمان خویش سینه سپر کردند و در مقابل دشمنان مسلح قیام کردند.

امام جمعه قرچک گفت: شهدای 15 خرداد به مانند شهدای کربلا و جنگ تحمیلی کفن بر تن کردند و با اختیار و برای هدف اسلامی خویش شهید شدند.

وی در ارتباط با بیداری اسلامی عنوان کرد: خیزش کشورهای عربی که بیداری اسلامی واقعی است صدای فریادهای حضرت امام (ره) است که اکنون در دنیای اسلام فراگیر شده و جنبه‌های ناشناخته‌ای از فرمایشات ایشان را بر ما روشن می‌سازد که تا پیش از این ناشناخته بود.

اسماعیلی بیان داشت: امام خمینی (ره) مانند بسیاری از ائمه صاحب برخی از فضایل مبارک اخلاقی در وجود خویش بودند که ایشان را به عنوان یک الگو در سطح جامعه مطرح می‌کرد.

امام جمعه قرچک در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با وقایع مصر گفت: امروز اگر انقلابی مانند مصر اتفاق می‌افتد، در پی آن مردم با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران قانون اساسی و حاکم اسلامی می‌خواهند.

وی در بیان ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ایشان ترکیب زیبایی از غیرت دینی، غیرت ملی و استقلال‌طلبی، مردم‌گرایی و پرهیز از شعار، اخلاص و خدامحوری، وظیفه‌گرایی در مقابل نتیجه‌گرایی، شجاعت، آینده‌نگری، استکبارستیزی، اندیشه‌های سیاسی، تثبیت اصل ولایت فقیه بودند.

اسماعیلی در پایان همچنین در وصف انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما برای پول و مقام و پله‌های دنیوی نبوده و نیست، بلکه این انقلاب تنها به مستضعفان تعلق داشته و موج فراگیر آن معنویت‌خواهی اسلامی است. فقه دو رکعت نماز، اهدای زکات و خمس و عهد بر روزه نیست، بلکه فقه دستور حقیقی اداره جامعه به بهترین وجه است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول