اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

ولایت فقیه بزرگ‌ترین میراث گرا‌نبهای امام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهربابک گفت: ولایت فقیه بزرگ‌ترین میراث گرانبهای امام خمینی بوده و بر اساس اندیشه امام ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است.

ولایت فقیه بزرگ‌ترین میراث گرا‌نبهای امام است

حجت‌الاسلام حسن منتظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی اظهار داشت: ارتحال جانسوز حضرت امام راحل مصیبتی بزرگ برای امت انقلابی ایران بود، اما با انتخاب شایسته امام خامنه‌ای توسط خبرگان ملت به عنوان خلف صالح امام و رهبری جمهوری اسلامی ایران تا حدی سنگینی مصیبت کاهش یافت.

وی به میراث‌های گران‌بها و ماندگار امام (ره) اشاره کرد و گفت: این میراث‌ها متعلق به گروه و جریان خاص و یا دوره زمانی محدود نبوده بلکه متعلق به همه انسان‌ها در همه زمان‌ها است.

امام جمعه شهربابک افزود: امام راحل علاوه بر اینکه مردم را محوری‌ترین عامل برای نظام اسلامی داشت، جمهوری اسلامی را کامل‌ترین حکومت دینی که توانایی اداره امور را دارد، می‌دانست.

منتظری ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث گران‌بهای امام راحل دانست و بیان داشت: بر اساس اندیشه امام راحل ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است و ولی فقیه با نظارت کامل خود نمی‌گذارد امور از مجاری خود خارج شود، لذا حضرت امام تأکید داشتند که پشتیبانی از ولایت فقیه سبب مصون ماندن کشور از آسیب‌ها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل مقابله با استکبار جهانی و حمایت از فلسطین را سرلوحه مبارزات مسلمانان ترسیم کردند و با رد اسلام آمریکایی تأکید کردند که اسلام ناب محمدی دین سیاست است و قادر به پاسخگویی همه نیازها و احتیاجات بشر در طول تاریخ بوده و هست.

منتظری اذعان داشت: امام راحل معتقد به خدمت بی‌منت به مردم بودند و همه را تشویق و ترغیب می‌کردند که می‌توان با ایستادن بر آرمان‌ها و ارزش‌های دینی به دستاوردهای عظیم علمی و فناوری دست پیدا کرد.  

امام جمعه شهربابک وصیت‌نامه سیاسی الهی امام را بهترین راهکار نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: وصیت‌نامه امام راحل علاوه بر اینکه اسلام را به طور کامل معرفی کرده و فراز و نشیب‌های تاریخ را به نمایش گذاشته است، نه تنها برای ملت ایران و ملت‌های اسلامی بلکه راه با سعادت زیستن را به همه انسان‌های آزادی‌خواه نشان داده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول