اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام ارتحال امام خمینی(ره)

بام ایران آماده پذیرایی از قدوم زوار روح‏الله شد

خبرگزاری فارس: شهرستان دماوند در ایام ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) آماده پذیرایی از قدوم متبرک زائران حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب است.

بام ایران آماده پذیرایی از قدوم زوار روح‏الله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان دماوند به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، در مسیر ترانزیتی و بین‏المللی سه استان بزرگ تهران، مازندران و سمنان قرار دارد.

این سه استان شمالی و شمال‏شرقی کشور از طریق مسیرهای مواصلاتی متعددی همچون محور هراز و جاده دماوند- فیروزکوه به یکدیگر راه پیدا می‏کنند.

از این رو، هر ساله با نزدیک شدن به روزهای میانی خرداد ماه و فرا رسیدن ایام جانگداز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهرستان دماوند علاوه بر حضور پررنگ فرزندان خود در آیین ارتحال امام عظیم‏الشأن‌شان، افتخار پذیرایی از زائران نواحی شمالی و شرقی کشور که به سوی مرقد رهبر کبیر انقلاب اعزام شده‏اند، را نیز دارد.

* اتخاذ تمهیداتی ویژه برای استقبال از زوار

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، از اتخاذ تمهیداتی ویژه برای استقبال از زوار حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

داوود طایفه‏خانی ادامه داد: شهرستان دماوند هر سال به دلیل استقرار در مسیر مواصلاتی تهران و شمال کشور پذیرای خیل کثیری از عشاق امام راحل است.

وی اضافه کرد: این زوار در قالب گروه‏های مختلف و از راه‏های گوناگونی همچون پیاده‏روی، اعزام کاروان، تیم‏های ورزشی و ... از دماوند عبور می‏کنند و خود را به مرقد معمار کبیر انقلاب می‏رسانند.

طایفه‏خانی افزود: با توجه به چنین موهبت الهی ارزنده‏ای، تمهیداتی برای استقبال از این میهمانان در قالب ایستگاه‏های صلواتی پیش‏بینی شده است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند، امام خمینی(ره) را "بزرگ بسیجی جهان اسلام" خواند و افزود: ایران اسلامی در آستانه 14 خرداد، آماده برگزاری مراسمی باشکوه‏تر از سال‏های گذشته می‏شود.

وی ادامه داد: مردم این مرز و بوم اسلامی که در همه ادوار مبارزات انقلاب، سرنگونی رژیم ستم‏شاهی، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن همواره گوش به فرمان امام راحل و در حال حاضر رهبر فرزانه انقلاب هستند، در آیین سوگواری معمار کبیر انقلاب بار دیگر ارادت خود را به ایشان نشان می‏دهند.

* برگزاری سالگرد ارتحال امام در همه شهرهای دماوند

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند همچنین از برگزاری آیین سوگواری ارتحال جانگداز امام راحل در همه شهرهای شهرستان دماوند خبر داد.

طایفه‏خانی اظهار داشت: این مهم در سلسله نشست‏های شهرستانی با حضور مسئولان امر تصمیم‏گیری و اجرا می‏شود.

وی مردم ایران را امتی ولایی و وفادار به آرمان‏های امام راحل خواند و افزود: مردم در دوران مبارزات انقلاب علیه رژیم طاغوت پهلوی همواره گوش به فرمان امام خمینی(ره) بودند.

طایفه‏خانی ادامه داد: این اطاعت از منویات معمار کبیر انقلاب در سایر ادوار تاریخ 33 ساله انقلاب همچون هشت سال دفاع مقدس و هجمه استکبار جهانی در قالب رژیم بعث به کشور نیز تداوم داشته است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند اضافه کرد: علاوه بر این، مردم ایران اسلامی در جبهه‏های داخلی نیز با ایادی نظام سلطه در حال ستیز بودند، اما اصل اساسی در این میان یعنی دور نشدن از حول محور ولایت فقیه هرگز از یاد مردم زدوده نشد تا در نهایت انقلاب اسلامی پیروز همه عرصه‏ها باشد.

وی، هوشیاری و درایت امام خمینی(ره) و جانشین بر حق ایشان، مقام معظم رهبری را عامل عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی خواند.

طایفه‏خانی ادامه داد: سه دهه پیش از این، جوانان سلحشور ایرانی با ایثار و شهامت خود به رویارویی با استکبار برخاستند و امروز جهان سلطه برای رفع مشکلات منطقه و خود به ناچار از ایران قدرتمند یاری می‏طلبد.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول