اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

امام (ره) ملت ایران را به اوج عزت رساند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: امام خمینی (ره) ملت ایران را از نهایت ظلمت به اوج عزت رساند.

امام (ره) ملت ایران را به اوج عزت رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام 15 خرداد اظهار کرد: تبیین شخصیت بزرگوار حضرت امام خمینی (ره) کار ساده‌ای نیست زیرا دارای شخصیتی عرفانی بودند.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره مدیون از جان گذشتگی و ایثارگری‌های حضرت امام خمینی (ره) هستند، افزود: امام (ره) دارای مقام والا و ارزشمندی در نزد پروردگار داشت.

خطیب جمعه آستارا، با اشاره به اینکه رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران چراغ راه آینده بشریت است، تصریح کرد: افق دید امام خمینی (ره) بسیار وسیع و شخصیت ایشان نیز از هر جهت کامل و جامع بود و می‌توان گفت که حضرت امام خمینی (ره) یک اسوه و الگوی جهانی است.

وی با بیان خاطره‌ای از مرحومه همسر امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: همسر امام راحل در زمان حیات خود نقل می‌کردند که اتفاق نیفتاده هنگامی که امام (ره) در اوج عصبانیت ذره‌ای توهین و یا کج خلقی کنند که باید درسی برای خانواده‌ها باشد.

حافظ‌نیا ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) تعلق خاطر به این دنیای فانی نداشتند و با مشکلات فراوان رهبری مردم مظلوم ایران را بر عهده گرفتند و توانستند مردم را از نهایت ظلمت به اوج عزت برسانند.

وی، با تاکید بر اینکه نباید آرمان‌ها و افکار حضرت امام خمینی(ره) به فراموشی سپرده شود بیان کرد: افکار و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) فراتر از مرزهای ایران گسترش یافته و همین بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی نشات گرفته از آرمان‌های امام راحل است.

امام جمعه آستارا، با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) همواره در قلب و جان مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان جای دارند، یادآور شد:  آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران منشاء بیداری مسلمانان کشورهای اسلامی در منطقه است و امیدواریم این قیام‌ها موجب شود تا ظلم و بی‌عدالتی ظالمان و دیکتاتورهای جهان از بین برود و شاهد عدالت اسلامی در جهان باشیم.

وی با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) آنان را سربازان جان برکف در راه اسلام و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب و امام راحل دانست و از زحمات خالصانه آنان قدردانی کرد.

حافظ‌نیا، اعتکاف را سنت حسنه و مبارکی دانست و تصریح کرد: برنامه‌ریزی خوبی برای مراسم اعتکاف در آستارا در نظر گرفته شده است که از مردم مومن شهرستان به ویژه جوانان انتظار می‌رود با شرکت در اعتکاف هر چه بیشتر به خداوند نزدیک‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اعتکاف برادران مسجد عباسیه و خواهران نیز مسجد جامع آستارا در نظر گرفته شده و اقدام‌ها و برنامه‌ریزی اساسی آن نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول