اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

انفاق و بخشش موجب برکت دارایی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: انفاق و بخشش موجب برکت و افزایش دارایی می‌شود.

انفاق و بخشش موجب برکت دارایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در استان زنجان خیران فعالیت مطلوبی داشته و همواره در این کار با آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها همکاری مناسبی داشته و دارند.

وی با اشاره به برخی از آیه‌های قرآنی نقل شده در زمینه انجام کارهای خیر اضافه کرد: بحث انفاق و بخشش در بسیاری از آیات قرآن آمده و بر انجام این عمل خیر تاکید بسیاری شده است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به روایات نقل شده از ائمه معصومان(ع) در بحث انفاق و بخشش افزود: انفاق پیشینه بسیاری در دین مبین اسلام داشته و تاکید بر این عمل در قرآن نشان می‌دهد، که این عمل در دین اسلام عملی پسندیده و مورد تاکید بزرگان دین است.

وی خاطرنشان کرد: عمل به انفاق و بخشش به هم‌نوع موجب گسترش اخلاقیات در جامعه می‌شود و تاثیر مثبتی در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به آیه 10 سوره بقره که در زمینه انفاق و بخشش بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است، افزود: آیه‌های قرآنی متعددی وجود دارد، که با تامل در آنها می‌توان به اهمیت انفاق و بخشش در جامعه پی‌برد.

وی همچنین با اشاره به برخی از آیات نقل شده در زمینه چند برابرشدن عمل خیر در محضر خداوند و همچنین عطای چند برابر عمل خیر به شخص خیر افزود: در روایات نیز نقل شده که خداوند در برابر یک عمل خیر چند برابر به شخص خیر عطا می‌کند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بخشش و انفاق یکی از صفات خداوند است، افزود: بخشش و انفاق موجب فزونی مال و دارایی افراد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث خیران مدرسه‌ساز و اقداماتی که این مجمع در استان زنجان انجام می‌دهند، افزود: خوشبختانه با آمار ارائه شده این مجمع در استان زنجان فعالیت مطلوبی دارد.

حجت‌الاسلام موسوی با مثبت ارزیابی‌کردن بحث ساخت و ایجاد مدرسه در مناطق مختلف اضافه کرد: مدرسه‌سازی یکی از مصادیق باقیات و صالحات است.

وی با اشاره به برخی از آثار اعمال نیک در زندگی اخروی انسان‌ها افزود: مدرسه‌سازی و فراهم‌سازی شرایط لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان از جمله همین باقیات و صالحات است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: مدارس مراکز علم‌آموزی هستند و یکی از اعمالی که موجب عاقبت به خیری افراد می‌شود، همین عمل است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول