اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فیروزکوه خبر داد

فعالیت اعتقادی دانش‏آموزان فیروزکوهی در تابستان امسال

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه گفت: دانش‏آموزان فیروزکوهی در تابستان امسال به منظور ساماندهی اوقات فراغت خود فعالیت‏های معنوی و اعتقادی انجام می‏دهند.

فعالیت اعتقادی دانش‏آموزان فیروزکوهی در تابستان امسال

سیدمحمد سیدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران از برنامه‏ریزی برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‏آموزان در تابستان امسال در قالب طرح نشاط معنوی خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه با اشاره به تمایز طرح نشاط معنوی با سایر طرح‏های اوقات فراغت تصریح کرد: در این طرح فعالیت‏ها برای نسل جوان در یک بستر پاک، معنوی و اعتقادی رخ می‏دهد و این امتیازی است که در سایر برنامه‏های اوقات فراغت کمتر به آن توجه می‏شود.

وی ادامه داد: عجین شدن فرهنگ دینی و ملی در قالب طرح نشاط معنوی با حضور نسل جوان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

سیدی اجرای این طرح در آستان مقدس امام‏زاده اسماعیل (ع) را فرصتی مناسب برای نوجوان و جوانان به منظور آشنایی بیشتر آنها با آموزه‏های دینی و آداب اسلامی در کنار سایر طرح‏های فرهنگی عنوان کرد. 

وی گفت: در این طرح دانش‏آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شرکت می‏کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه موارد آموزشی دوره ابتدایی را شامل آموزش روخوانی و روان‏خوانی قرآن، آداب اسلامی و اجتماعی، زندگی‏نامه‏های پیامبران و امامان معصوم (ع)، آموزش احکام، برگزاری کلاس‏های هنری و آموزش خطاطی و نقاشی و ... دانست.

سیدی گفت: همچنین موارد آموزشی دوره راهنمایی شامل مباحث قرآنی آموزش خواندن، حفظ و مفاهیم قرآن مجید و بیان اصول عقاید با محورهای نبوت، امامت و زندگی‏نامه‏های پیامبران و امامان معصوم (ع) است.

وی همچنین موارد آموزشی دوره متوسطه را شامل آموزش معارف قرآن مجید، بیان اصول و عقاید با محورهای توحید، نبوت، امامت و ولایت فقیه، بیان احکام شرعی ویژه جوانان و نوجوانان، مباحث اخلاقی نظیر روابط اجتماعی، رفتار با پدر و مادر و حجاب و برگزاری جلسات پاسخ به شبهات و کلاس‏های هنری دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه برگزاری فعالیت‏های تفریحی، ورزشی و اجتماعی نظیر فوتبال، شنا، دو‌‌و‌میدانی  و برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی به اماکن مقدسه و مناطق تفریحی استان تهران را از برنامه‏های این اداره اعلام کرد.

سیدی همچنین برپایی نماز جماعت و خواندن ادعیه و برگزاری مراسم مذهبی در بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی را از دیگر برنامه‏های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول