اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پرکردن اوقات فراغت 30 هزار دانش‌آموز در تابستان امسال

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پر کردن اوقات فراغت 65 پایگاه با پوشش 30 هزار دانش‌آموز در تابستان امسال فعالیت می‌کنند.

پرکردن اوقات فراغت 30 هزار دانش‌آموز در تابستان امسال

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس از راهبردهای اصلی و اساسی در تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بر اساس اصول سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، هوشمندسازی مدارس برای رسیدن به اهداف کلان نظام آموزشی در کشور لازم و واجب است 

این مسئول افزود: طرح مهم و استراتژیک هوشمندسازی مدارس بر اساس سیاست‌های کلی نظام، سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی کشور، برنامه درس ملی و قانون پنج ساله توسعه، طراحی و عملیاتی شده است.

نیکزاد تصریح کرد: در این برنامه معلم نقش محوری داشته و کتاب نیز جایگاه ویژه خود را دارد و هدف‌گذاری برای آموزش دانش‌آموزان، مربیان و معلمان و خانواده مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با رویکرد تحولی این طرح جریان آموزش و پرورش با توجه به پیشرفت‌های علمی و نیازها و مهارت‌های زندگی امروز تغییر کرده و با تنوع در رسانه‌های آموزشی و متنوع‌سازی فضا و محیط‌های یاددهی و یادگیری در برنامه درسی ملی، این امکان فراهم خواهد شد تا دانش‌آموزان و معلمان تجربه‌های جدیدی را در حوزه دانش و پژوهش کسب کنند.

این مسئول از دیگر اهداف این طرح عظیم را تربیت دانش‌آموزانی پژوهش‌‌محور و پژوهشگر دانست و تصریح کرد: بکار‌گیری دانش برتر، زمینه‌ساز تربیت مدیران لایق و کارآزموده میهن اسلامی در آینده است.

نیکزاد افزود: بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی این استان با هماهنگی آموزش و پرورش به هوشمندسازی مدارس اختصاص می‌یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طرف استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری یاسوج یک مدرسه در مراکز شهرستان‌ها به عنوان نمونه هوشمندسازی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش این استان در این نشست گفت: برای پر کردن اوقات فراغت 65 پایگاه با پوشش 30 هزار دانش آموز در تابستان امسال فعالیت می‌کنند.

پرویز طاهری گفت: کلاس‌های قرآنی، علمی و پژوهشی، توانمندسازی افزایش سطح سلامت، تولید کار و مهارت آموزی، عمران و سازندگی و شاداب‌سازی مدارس از برنامه‌های این پایگاه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول