اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد

واقع‌نگری در اجرای طرح‎های اوقات فراغت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر قرار است در آموزش و پرورش برای اوقات فراغت برنامه‎ریزی کنیم و طرح داشته باشیم، در اجرای این طرح‎ها باید واقع‌نگر باشیم.

واقع‌نگری در اجرای طرح‎های اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: بر اجرای طرح‎ها نظارت دقیق داشته باشیم تا طرح‎ها واقعی و اثرگذار در جامعه اجرا شوند.

وی افزود: در حالی که بسیاری از طرح‎های اوقات فراغت مخلصانه و واقعی اجرا می‎شوند، در برخی مناطق نیز اجرای این طرح‎ها صوری است.

اسماعیل‌نیا بیان کرد: با توجه به اینکه در اکثر روستاها کانون فرهنگی مساجد داریم، بیائیم با ایجاد تعامل بین مدرسه و مسجد زمینه اجرای واقعی طرح‎های اوقات فراغت را فراهم کنیم ضمن اینکه این امر موجب تقویت بنیه اعتقادی و علمی فرزندان ما نیز می‎شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح‎ها نباید محدود به تابستان باشد و به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنیم که در تمام طول سال این تعامل وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اجرای طرح استقرار طلاب در مدارس شبانه‎روزی یادآور شد: برای استقرار روحانی در مدارس شبانه‌روزی پسرانه مجوز داشتیم و به تازگی مجوز برای مدارس دخترانه نیز گرفته‎ایم و از سال آینده با همکاری مدیریت آموزش و پرورش استان این طرح که از اثرگذاری بالایی نیز برخوردار است، در مدارس شبانه‌روزی اجرا می‎شود.

اسماعیل‌نیا اضافه کرد: اگر ما برای اوقات فراغت فرزندانمان برنامه‎ریزی مناسب و اثرگذار نداشته باشیم، هزاران در داخل و خارج از کشور برنامه‎های تربیتی زیادی برای فرزندان ما دارند و در این زمینه باید بسیار مراقب باشیم.

وی ادامه داد: باید فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که از کودکی عاشق اهل‌بیت شوند و قرائت صحیح قرآن را به آنان آموزش دهیم و از همان کودکی فرزندانمان را با علوم اهل‌بیت آشنا کنیم.

اسماعیل نیا گفت: در اسلام بر آموزش نماز و رزق هلال در کودکی بسیار تاکید شده است و اگر می‎خواهیم فرزندی صالح داشته باشیم باید از کودکی که اثرگذاری بیشتری دارد این آموزش‎ها را به فرزندانمان بدهیم.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: در پرورش فرزندانمان دقت و حساسیت داشته باشیم و آنان را به بخشش و انفاق و عفو عادت دهیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول