اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطوح 2 و 3 طرح پزشک خانواده

90 درصد هزینه پزشکی را سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سطوح 2 و 3 طرح پزشک خانواده، 90 درصد هزینه پزشکی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

90 درصد هزینه پزشکی را سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن جلالوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح 2 و 3 پزشک خانواده شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی می‌شود، اظهار کرد: در سطح 2 اگر بیماری توسط پزشک خانواده به پزشک متخصص ارجاع داده شود، از تمام مزایا بهره‌مند می‌شوند و اگر مراجعه به پزشک متخصص خارج از ارجاع پزشک خانواده صورت گیرد، هزینه‌ها را بیمه متحمل نشده و آزاد است.

وی تصریح کرد: چنانچه بیمار از طرح پزشک خانواده به پزشک متخصص مراجعه کند، 90 درصد تعرفه پزشکی بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است و 10 درصد را خود فرد بیمار پرداخت می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به خدمات بستری و سرپایی در سایر مراکز درمانی ابراز داشت: چنانچه فرد بیمار برای دریافت خدمات بستری نیز از طریق طرح پزشک خانواده مراجعه کند، 95 درصد تعرفه دولتی به عهده سازمان‌های بیمه‌گر و تنها پنج درصد را بیمار متحمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه فردی از طریق طرح به مراکز بهداشتی خصوصی مراجعه کند، 95 درصد هزینه پزشکی را سازمان‌های بیمه‌گر و تنها پنج درصد هزینه به علاوه ما به‌التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی توسط بیمار پرداخت می‌شود.

جلالوند اذعان داشت: در تمام سطوح 2 و 3 پزشکان متخصص و فوق تخصص با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد می‌بندند و این پزشکان از سوی پزشک خانواده به فرد بیمار معرفی می‌شوند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان از افزایش چند درصدی تعرفه‌های پزشکی بیمه خبر داد و گفت: تا پایان بهمن ‌ماه سال آینده اکثر طرف قرارداد‌ها تعرفه‌های پزشکی خود را پرداخت کرده‌اند.

علیرضا صفری افزود: اطمینان از طریق ستاد مرکزی و بیمه‌ای طرح پزشک خانواده داده شده که ما طرح را به طور کامل پوشش دهیم و موظف به پرداخت 80 درصدی خدمات در پایان خواهیم بود.

وی در خصوص چگونگی فعالیت بیمارستان تأمین اجتماعی در طرح پزشک خانواده، ابراز داشت: خدمات این بیمارستان مانند قبل ادامه می‌‌یابد و خدمات دندانپزشکی این بیمارستان نیز مانند گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول