اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

سرشماری جمعیت زیرپوشش پزشک خانواده در لرستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سرشماری جمعیت زیرپوشش مراکز بهداشتی، درمانی دانشگاه به عنوان یکی از مراحل اجرایی طرح پزشک خانواده شهری در سطح شهرستان‌های استان آغاز شده است.

سرشماری جمعیت زیرپوشش پزشک خانواده در لرستان آغاز شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امید علی پاپی گفت: طرح پزشک خانواده شهری پیش از این در دو شهر سپید دشت و دوره چگنی و روستاهای استان لرستان هم‌زمان با سراسر کشور اجرا شده است.

وی اظهار داشت: با آغاز سرشماری جمعیت زیرپوشش در 9 شهرستان دیگر استان لرستان، این طرح وارد مرحله جدیدی شده است.

پاپی گفت: طرح پزشک خانواده شهری در زمینه اجرای منویات رهبر انقلاب مبنی بر تحقق عدالت در سلامت اجرا می‌شود که فاز اول سال‌های گذشته در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تمام خدمات بهداشتی درمانی و ویزیت و داروی تجویزی توسط پزشکان عمومی در سطح اول این طرح رایگان می‌باشد، گفت: این طرح تحولی بزرگ را در ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور و استان ایجاد خواهد کرد.

به گفته وی، کاهش هزینه‌های درمانی مردم، تسهیل در دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی درمانی مناسب، توزیع عادلانه‌ی نیروهای تخصصی و درمانی در اقصی نقاط استان اعم از شهر و روستا، صرفه‌جویی در استفاده از امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدفمند کردن خدمات بهداشتی و درمانی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه‌ داروها از عمده اهداف این طرح هستند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول