اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اجرای طرح سرشماری پزشک خانواده در مازندران از امروز خبر داد.

اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری غلامرضا میرزایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان مازندران در مرکز بهداشتی درمانی شماره پنج ساری با بیان اینکه اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده از امروز به مدت یک ماه در شهرهای مازندران آغاز می‌شود اظهار داشت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران نیاز به جمع‌آوری اطلاعات خانواده‌ها داریم.

وی تصریح کرد: برای دریافت مشخصات خانوارها، حدود یک‌هزار و 500 نفر از پرسشگران دانشگاه علوم پزشکی مازندران به درب منازل خانوارها مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تکمیل مشخصات خانواده‌ها، پرسشگران سوابق بهداشتی خانواده‌ها را تا پایان خردادماه جمع‌آوری و به مدت 15 روز اطلاعات آماری در سیستم دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول اجرای طرح پزشک خانواده با هدف شناسایی تعداد افراد خدمات‌گیرنده اجرا می‌شود بیان داشت: پس از تکمیل فرم مشخصات خانواده‌‌ها توسط رابطان بهداشتی در مرحله اول و برای تکمیل پرونده بهداشتی خانواده‌ها در مرحله دوم، تک تک خانواده‌ها به مراکز بهداشتی درمانی منطقه زیر پوشش خود مراجعه و نسبت به تکمیل و انتخاب پزشک خانواده اقدام می‌کنند.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح سرشماری برای پزشک خانواده برای بررسی میزان نیاز به پزشک و امکانات انجام می‌شود گفت: اجرای سرشماری خانواده‌ها در راستای نیازسنجی و مشخص شدن تعداد پزشک مورد نیاز برای مازندران انجام می‌شود ولی بر اساس برنامه‌های وزارت بهداشت برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک خانواده در نظر گرفته شد.

وی درباره مزیت‌های اجرای طرح پزشک خانواده بیان داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده ارائه خدمات به بیماران در سه سطح ارائه می‌شود.

میرزایی یادآور شد: بیمار با مراجعه به پزشک خانواده در صورت نیاز به ارائه خدمات درمانی بیشتر به پزشک متخصص و فوق تخصص ارجاع داده می‌شود. 

وی در ادامه با اعلام اینکه کل خدمات سطح یک در پزشک خانواده رایگان است بیان داشت: در صورتی که بیمار به خدمات بیشتری در سطح تخصص و فوق تخصص احتیاج داشته باشد از طریق پزشک خانواده به بیمارستان و فوق تخصص ارجاع داده می‌شود.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه درباره اصلاح سیستم پزشک خانواده در روستاها یادآور شد: طرح پزشک خانواده در روستاها به دلیل نبودن برنامه مناسب ناقص اجرا شد که با اجرای طرح پزشک خانواده شهری طرح پزشک خانواده روستایی نیز اصلاح و تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول