اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس کشور خبر داد

پیشنهاد حضور عوامل اورژانس در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس کشور گفت: در کنار برنامه‌ای که برای پزشک خانواده پیش‌بینی شد اورژانس کشور نیز پیشنهاد حضور کارشناس پیشگیری از حوادث و یا حضور عوامل اورژانس را نیز ارائه کرد که این موضوع نیز در حال بررسی است.

پیشنهاد حضور عوامل اورژانس در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا معصومی پیش از ظهر امروز در مراسم گردهمایی روسای اورژانس کشور در ساری اظهار داشت: توجه به کیفیت ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی از اولویت‌های اولیه وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در کشور تصریح کرد: در کنار برنامه‌ای که برای پزشک خانواده پیش‌بینی شد اورژانس کشور نیز پیشنهاد حضور کارشناس پیشگیری از حوادث و یا حضور عوامل اورژانس را نیز ارائه کرد که این موضوع نیز در حال بررسی است.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: وزارت بهداشت متولی سلامت کشور است و نمی‌تواند اورژانس را از پیشگیری و از سلامت جدا بداند و این وظیفه اورژانس پیش‌ بیمارستانی در پزشک خانواده نیاز به پیش‌بینی دارد.

* ممکن است هر ساله برای دریافت اعتبارات با چالش‌هایی مواجه باشیم

وی با اشاره به خدمات رو به‌رشد اورژانس در کشور بیان داشت: فرایندهای اورژانس در کشور ثبت شده و ممکن است هر ساله برای دریافت اعتبارات با چالش‌هایی مواجه باشیم، ولی فرایندهای اصلی اورژانس در کشور جا افتاده و مشخص است و برای ارتقای بهتر فعالیت‌های اورژانس در کشور نیاز به همراهی همه‌جانبه مسئولان داریم.

معصومی در ادامه با اشاره به کاهش حوادث جاده ای در کشور بیان داشت: تعداد ماموریت‌های اورژانس کشور نسبت به سال‌های قبل با رشد کمتری مواجه هست و دلیل اصلی آن کاهش تصادفات در کشور است.

این مسئول یادآور شد: در سال 90 با کاهش ماموریتهای تصادفی در کشور مواجه بودیم و ماموریت‌های اورژانس کشور 13.8 دهم درصد در ارتباط با تصادف نسبت به سالهای قبل کاهش یافته است.

* پیگیری مطالبات مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها

این مسئول با ورود به بحث مدیریت بحران و بر اساس برنامه‌هایی که در قانون برای نهایی شدن بحث مدیریت بحران در کشور ایجاد شد، بیان داشت: برخی منتقدان اجرای طرح مدیریت بحران در کشور مشخص نبودن شرح وظایف این سازمان را دلیل اصلی برای لغو تصویب مدیریت بحران مطرح میکنند.

وی تاکید کرد: با توجه به پایان مدت پنج ساله ایجاد مدیریت بحران در کشور، دست‌اندرکاران و مسئولان مدیریت بحران تلاش کنند تا در یک ساله آخر عملکرد مناسبی ارائه دهند تا این سازمان در کشور تصویب و اجرایی شود تا در زمان بحران، سازمان واحدی پاسخگویی در کشور وجود داشته باشد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به مصوبه شورای عالی بحران برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات اصلی سازمان مدیریت بحران از معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور، پیگیری مطالبات مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها است.

* حضور سازمان کشتیرانی در سواحل کمرنگ است

وی در ادامه به اجرای برنامه‌های امداد تابستانی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در بحث امداد ساحلی وظایفی را مشخص کردیم و در مورد طرح سالم‌سازی هماهنگی‌هایی را با هلال احمر و استانداری انجام دادیم ولی برخی ارگان‌ها نسبت به اجرای وظایف خود عنایت کمتری دارند.

معصومی با اعلام اینکه بر اساس مصوبات بین‌المللی بحث نجات غریق در قسمت‌هایی که از دریا فاصله دارد سازمان بنادر و کشتیرانی ورود پیدا کند، گفت: حضور این ارگان در سواحل بسیار کمرنگ است.

وی به احداث پایگاه امداد و نجات هوایی در مازندران اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده بود که دو پایگاه هوایی در مازندران ایجاد شود.

* استانداری مازندران به وعده‌اش برای خرید بالگرد عمل نکرد

این مسئول عنوان کرد: با توجه به موقعیت طبیعی مازندران ایجاد امداد و نجات هوایی جزء ضروریات است و وزارت بهداشت و درمان به قول خود برای ایجاد پایگاه امداد و هوایی عمل کرد.

رئیس اورژانس کشور اذعان داشت: استانداری مازندران به وعده خود برای خرید بالگرد عمل نکرد و با توجه به اینکه امسال معاونت راهبردی رئیس جمهور ردیف‌های بودجه‌ای مناسبی برای تجهیز امداد هوایی اختصاص داده‌اند این موضوع توسط مسئولان استان قابل پیگیری است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول