اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

نقش رسانه‌ها در تشریح طرح پزشک خانواده بنیادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: رسانه‌های جمعی به مثابه مهم‌ترین مرجع و ابزار آگاه‌سازی در تشریح چگونگی و چیستی طرح پزشک خانواده نقش برجسته و بنیادی دارند.

نقش رسانه‌ها در تشریح طرح پزشک خانواده بنیادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا عصر یکشنبه در جلسه پزشک خانواده شهری شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی مردم از تمام زوایای طرح پزشک خانواده باید در اولویت برنا‌مه‌ها قرار گیرد، اظها‌ر داشت: ایجاد بستر اعتماد برای شهروندان در پذیرش و استقبال از این طرح، راهبردی‌ترین گام در راستای نهادینه‌شدن این مهم در بین اقشار جامعه است.

وی رشد و توسعه همه‌جانبه ملت‌ها را در گرو نشاط و سالم‌بودن نیروی انسانی دانست و افزود: دسترسی به تنوع خدمات، فراگیری خدمات، پرهیز از هزینه‌های مضاعف، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش هزینه‌ها، دسترسی آسان به پزشک و پایگاه‌های سلامت بخشی از رهاوردهای این طرح در توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور در عرصه‌های متفاوت به شمار می‌رود.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: طرح پزشک خانواده شهری با تجویزهای منطقی در حیطه‌های متفاوت، در حفظ منافع ملی و استقلال کشور از تأثیرگذاری بالایی برخودار است.

وی تعامل و هم‌اندیشی مسئولان و مردم را یکی از اصول اصلی در به ثمر رسیدن اهداف کاربردی طرح پزشک خانواده شهری در سطح ملی خواند و بیان کرد: لزوم فراگیری و گسترش سلا‌مت آحاد افراد اجتماع نیازمند نگاه هوشمندانه به لایه‌های ظریف طرح مذکور با استفاده از ابزار دقیق کارشناسانه است.

رضانیا همکاری و همیاری مجموعه پزشکان و مجریان را در این مهم با هدف تزریق سلامتی در بدنه جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: در راستای ایجاد نظام سلامت از درمان‌محوری به سمت سلامت محوری به منظور ارتقای سلامت خانواده، برنامه‌ریزی مدون و منسجم تأثیری حائز اهمیت دارد.

وی اجرایی‌شدن پزشک خانواده را گامی بزرگ در راستای تحقق عدالت در بین اقشار مردم خواند و تأکید کرد: رسانه‌های جمعی به مثابه مهم‌ترین مرجع و ابزار آگاه‌سازی در اطلاع‌رسانی چگونگی و چیستی طرح پزشک خانواده نقش برجسته و بنیادی دارند.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان نیز جلوگیری از ابتلای بیماران زیرپوشش به بیماری‌های پیچیده و سخت را از اهداف برنامه پزشک خانواده برشمرد و اظهار داشت: در طرح پزشک خانواده به ازای هر 10 هزار نفر چهار پزشک عمومی در تیم سلامت فعالیت دارند که برای هر 2 هزار و 500 نفر یک پزشک، خدمات سلامتی را به مردم ارائه می‌دهد.

حسن حسینی‌زاده با اشاره به تفاهمات خوبی که با وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای اجرای طرح پزشک خانواده منعقد شده، یادآور شد: در طرح پزشک خانواده در شهرها تمام اعضای خانواده با تشکیل پرونده سلامتی مستقیماً زیر نظر تیم سلامت نظام ارجاع قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهداف ارزشمند اجرای نظام ارجاع در شهرها گفت: با اجرای دقیق این برنامه، هزینه‌های بهداشتی درمانی کاهش چشمگیری خواهد داشت و درمان مردم به صورت سازمان یافته صورت می‌گیرد.

رئیس بهداشت و درمان تویسرکان خاطرنشان کرد: اساس این طرح موجود باید در هر حوزه پزشک خانواده شهری حداقل چهار پزشک، یک کارشناس تغذیه، یک نفر کارشناس روانشناسی بالینی، یک نفر ماما، یک نفر کارشناس بهداشت محیط، یک نفر کارشناس بیماری‌ها و سه نفر کاردان بهداشت خانواده برای خدمات‌دهی مستقر باشد. 

وی در پایان  از پوشش صد درصدی جمعیت شهرستان در قالب طرح پزشک خانواده خبر داد و اظهار داشت: این طرح از مهر ماه سال جاری در شش پایگاه مستقل در شش منطقه با پوشش 47 هزار و 300 نفر در شهرستان تویسرکان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول