اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 خرداد

ثبت‌نام خانوارها در طرح پزشک خانواده آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 16 خرداد ماه ثبت‌نام خانوارها در 40 پایگاه طرح پزشک خانواده آغاز می‌شود.

ثبت‌نام خانوارها در طرح پزشک خانواده آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از اواخر سال 90، به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد و برنامه عملیاتی آن از اواخر سال 90 تدوین شد و طی اردیبهشت ماه اجرایی شدن آن مصوب شد.

وی تصریح کرد: در اوایل سال جاری پزشک خانواده به شکل مصوبه هیئت دولت ابلاغ شد و مدیران استان موظف به اجرای آن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فاز آماده‌سازی برنامه پیشرفت مناسبی داشته و سرشماری و نرم‌افزاری آن انجام شده است، این طرح با همکاری بخش‌های دولتی دانشگاهی و غیردانشگاهی و بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به نیازسنجی تیم‌های سلامت، ابراز داشت: در این طرح 99 محله سلامت تعریف شده که در هر محله 10 هزار نفر زیر پوشش قرار می‌گیرد.

مجذوبی بیان داشت: در هر محله یک مرکز کار مدیریت را انجام خواهد داد و سه تا چهار پایگاه بهداشت خانواده نیز 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهروندان از 16 خرداد ماه برای ثبت اطلاعات خانوار خود در طرح پزشک خانواده به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، افزود: در شهرستان همدان 40 پایگاه مسئول ثبت‌نام در این طرح هستند و این ثبت‌نام تا اواخر مرداد ماه ادامه می‌یابد و به تدریج معرفی پزشکان صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز داشت: در این طرح افراد زیر نظر غربالگری قرار می‌گیرند و سلامت محیط زندگی آنها در محلات زیر پوشش این تیم سلامت ارزیابی می‌شود.

به گفته وی، در این طرح مردم منتظر بیمار شدن نمی‌مانند بلکه مدام زیر نظر تیم سلامت طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرند و بیماران ساکن در محلات نیز نظام‌مند می‌شوند.

مجذوبی با اشاره به سطح یک پزشک خانواده خاطرنشان کرد: در سطح یک پزشک خانواده، خدماتی شامل دارو، ویزیت و تزریقات رایگان است و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این طرح افراد حتی در روزهای تعطیل مشکلی برای مراجعه به پزشک ندارند، گفت: برای روزهای تعطیل نیز اورژانس و یا مراکزی تعریف می‌شود تا شهروندان در هیچ ساعاتی از روز مشکلی برای دریافت خدمات پزشکی نداشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از فواید طرح را تحول در مراقبت از مادران باردار عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در تیم سلامت پزشک خانواده ماما مستقر است برنامه‌های بهداشتی این قشر نیز متحول می‌شود.

وی با اشاره به سطح دو طرح پزشک خانواده نیز خاطرنشان کرد: چنانچه پس از مراجعه به خدمات یک، از سوی پزشک خانوار خود به سطح دو ارجاع داده شوند، شاهد خدمات و امتیازاتی خواهند شد و بیمه نیز شامل می‌شود.

مجذوبی تصریح کرد: سرپرستان خانوار که در 16 خرداد ماه به پزشک خانواده مراجعه می‌کنند باید کارت ملی اعضای خانواده و قبض تلفن خود را همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این طرح شرکت همه دستگاه‌های دولتی الزامی است اما بخش خصوصی برای حضور در این طرح مختار است و همه پزشکان دولتی نیز در این طرح شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول