اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

فراخوان پزشکان اردبیل برای مشارکت در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای 25 هزار نفر قصد داریم از ظرفیت و توان تمام پزشکان متقاضی اعم از پزشک عمومی، متخصص و حتی فوق تخصص استفاده کنیم.

فراخوان پزشکان اردبیل برای مشارکت در طرح پزشک خانواده

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح پزشک خانواده جامعیت و کاملیت ویژه‌ای دارد به طوری که تمام تدابیر لازم اندیشیده شده و به نظر می‌رسد در اجرای این طرح هیچ مشکلی ما را تهدید نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اجرای طرح سرشماری خانوارهای استان به صورت مقدماتی خبر داد و افزود: وسعت گسترده شهر اردبیل ایجاب می‌کند تا زمان زیادی را برای سرشماری این طرح در نظر بگیریم و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم طرح پزشک خانواده در شهر اردبیل از اول مهرماه و در سایر شهرها از اول مردادماه امسال اجرایی شود.

این مسئول ادامه داد: با پایان یافتن کار سرشماری و ثبت نام افراد در این طرح یک پرونده الکترونیکی سلامت برای همه جمعیتی که سرشماری شده‌اند ایجاد خواهد شد و این پرونده به شکل آنلاین برای همه افراد قابل دسترسی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مدت انجام سرشماری تمدید و یا مراجعه مجدد برای شهروندانی که در منزل حضور نداشته‌اند انجام خواهد شد،  گفت: سرشماران ما با مراجعه به منازل کار سرشماری را انجام دادند و در صورتی که با نبود اعضای خانواده مواجه شوند با پر کردن فرم و ارائه آن اعلام می‌کنند در زمان مقرر برای سرشماری مجدد مراجعه خواهند کرد.

پورفرضی در ادامه از شهروندان خواست به پیام‌های سرشماران دقت کرده و این افراد را در اجرای طرح پزشک خانواده یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین خطاب به ساکنان شهرهایی که این طرح امسال در آنها اجرا خواهد شد اظهار داشت: به محض انجام اقداماتی شامل سرشماری و تشکیل پرونده، سرپرست هر یک از خانواده‌ها به همراه اعضای خانواده زیرپوشش خود به مطب مکان مورد نظر مراجعه کرده و توسط پزشک تعیین شده به شکل پایه معاینه می‌شوند که این معاینه شامل تمام موارد مربوط به سلامت انسان نظیر قد، وزن، فشار خون، سن و... خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول