اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی:

مهندسان کشاورزی زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: مهندسان کشاورزی زیرپوشش چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی روستایی و عشایری قرار خواهند گرفت.

مهندسان کشاورزی زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری قرار می‌گیرند

یونس معزز امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در چایپاره اظهار داشت: با توجه به اینکه مهندسان کشاورزی همکاری تنگاتنگ با روستاییان و کشاورزان دارند و بسیاری از آنها نیز از هرگونه خدمات بیمه‌ای بی‌بهره هستند می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از سازمان نظام مهندسی از مزایای صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان بهره‌مندشوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 31 هزار سرپرست خانوار با 166 هزار نفر زیرپوشش خود عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر استان هستند به طوری که این میزان حدود یک پنجم جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود که تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی تا پایان سال 1394 باید به صددرصد برسد.

به گفته این مسئول هم‌اکنون 253 خانوار از مزایای مستمری بازماندگان و سه نفر نیز از مزایای ازکارافتادگی این صندوق استفاده می‌کنند.

معزز با بیان اینکه دو سوم هزینه بیمه روستاییان را دولت پرداخت می‌کند افزود: روستاییان و عشایر سالانه رقمی را با توجه به نوع بیمه پرداخت می‌کنند و بقیه را دولت به حساب صندوق واریز می‌کند.

وی فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات بیمه‌ای در مناطق روستایی را خواستار شد و گفت: شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران، بهورزان و روحانیان که با مردم ارتباط دارند از طریق فرهنگ‌سازی مناسب مردم را برای استفاده از خدمات بیمه‌ای راغب کنند.

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی به نقش خطیر رسانه‌های جمعی در راستای جذب روستاییان، عشایر  و ... نسبت به استفاده خدمات بیمه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های جمعی اعم از صوتی و تصویری باید مزایای بیمه را با استفاده از امکانات خود تشریح کنند تا مردم به معنای واقعی با این موضوع آشنا شده و برای پیوستن به آن تلاش کنند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول