اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

توزیع 10000تن کود شیمیایی در گیلان/ اجرای طرح بیمه زنبورداران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بالغ بر ده‌هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 90 درصد از کشاورزان کود دریافت کرده‌اند و بقیه از روز شنبه ‌آینده توزیع می‌شود.

توزیع 10000تن کود شیمیایی در گیلان/ اجرای طرح بیمه زنبورداران

اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، گیلان را دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دانست و اظهار کرد: حدود 317 هزار برنج‌کار در زمینه تولید برنج استان فعالیت می‌کنند.

وی، با بیان اینکه در تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان گیلان هیچ مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: تاکنون بیش از ده‌هزار تن کود شیمیایی از انبارهای سازمان جهاد کشاورزی تحویل عاملان توزیع در شهرستان‌ها شده که بالغ بر 90 درصد کشاورزان کود مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

این مسئول، با اشاره به اینکه سالانه 20 میلیارد تومان هزینه کود استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استفاده کود به صورت تناوب انجام می‌شود کشاورزان با صبر و حوصله کود را مصرف کنند.

وی، مکانیزه کردن کشاورزی را یکی از اهداف مهم این بخش عنوان کرد و افزود: دولت به دنبال ایجاد تحول در بخش کشاورزی است و باید در این راستا همه کمک و همکاری کنند.

روحی، در ادامه به وضعیت بیمه زنبورداران استان اشاره کرد و گفت: زنبورداران استان می‌توانند برای بیمه خود و افراد تحت تکفل از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و تعاونی زنبورداران مراجعه کنند.

وی با اشاره به خرید برگ سبز چای بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 21 هزار و 653 تن برگ سبز درجه یک و 20 هزار و 534 تن برگ سبز درجه دو از چایکاران خریداری و تحویل 141 کارخانه چای‌سازی شده است.

ا‌نتهای پیام/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول